Dag 14 Senggigi, Lombok

Indonesië, Senggigi

Hoi allemaal, we willen jullie eerst ook wel laten weten dat we julie reacties ook allemaal erg leuk vinden! Vandaag worden we wakker en hebben we ondanks de geweldige kamer en heerlijk bed met veel kussens niet zo goed geslapen. Eerst was de airco te koud en toen was het weer te warm. Tegen de ochtend hadden we door hoe hij werkte :-) we lopen naar het restaurant voor het ontbijt en we mogen kiezen tussen verschillende ontbijtjes en we vragen maar even voor hoeveel personen het is maar het is allemaal voor 1 persoon. We nemen hetzelfde en krijgen koffie en thee, verse sinaasappelsap, en bord fruit ( sinds we hier zijn hebben we al zoveel fruit op dat eten we thuis in een jaar niet, denk omdat het hier voor ons geschild word hihi) , ik een croissant en Reggy een chocolade croissant, met boter en 2 soorten jam, daarna scrabbled egg op een klein broodje met bacon en aardappelkroketjes. Nou die aardappelkroketjes heb ik laten staan en we zaten veel te vol. Dan gaan we naar het strand met onze snorkels, ik neem reggy zijn bril daar komt inderdaad water in maar als ik hem vasthoud lukt het wel. Het is een mooi strand en geen stenen dus we kunnen er makkelijk in. Het rif is iets minder mooi en ook de vissen maar het is erg leuk. Dan gaan we lekker naar ons privé zwembad. Het gewone zwembad is ook leuk maar nu we dit hebben genieten we er maar van. De rest van de dag zonnen we lekker en gaan nog even bij het zwembad wat drinken en krijgen er weer fruit bij. Onze favoriete ober maakt nog een praatje met ons omdat hij ook een klein beetje nederlands praat legt hij uit dat er eerst een school was waar je alleen je uniform hoefde te betalen en de rest was gratis en dat was speciaal voor toerisme. Ze kregen er engels maar ook een paar lessen nederlands. Veel mensen kennen ook Nederlanders omdat natuurlijk heel Indonesië in Nederlandse handen is geweest. Dan gaan we douchen want we willen vandaag naar senggigi zelf daar zou een soort boulevard zijn met allemaal restaurantjes. We drinken nog een cocktail bij het hotel en het hotel belt en taxi. Hij vraagt waarheen dus wij zeggen gewoon senggigi. Dan stopt hij ineens waar we nou heen willen. We zeggen naar restaurantjes en winkeltjes maar hij snapt er werkelijk geen snars van! Ineens zegt hij wil je seafood. Wij geven aan dat we dat niet willen maar hij rijd toch naar een seafood restaurant. We zeggen nogmaals dat we naar de boulevard willen. Maar hij haalt er iemand bij van het restaurant die blijkbaar engels spreekt. We rijden verder, best een eind terwijl ons hotel ook in Senggigi zit, en dan komen we er achter, hij zet ons af bij een shoppingmall en zegt dat we maar moeten kijken hoe lang we daar willen blijven hij blijft wachten op ons. Omdat hij verder niks snapt stemmen we maar toe. Het is 5 verdiepingen met veel troep. Toch vind reggy en leuk voetbal shirt en ik 2 paar slippertjes voor weinig geld en bedenken dan dat het enige restaurant de Mac Donalds of KFC is. Dan toch maar de Mac :-) en we betalen voor veel eten 7 Euro. Reggy lacht en zegt ach.... we zijn nu voor het eten,de taxi, het shirt en 2 paar slippers nog minder kwijt als het eten gister. En dat klopt want voor Indonesische begrippen is het eten in ons hotel mega duur. Terug bij het hotel gaan we nu nog even relaxen want morgen gaan we weer een tour maken. Dus we worden 08.30 uur opgehaald. Oja gister vergeten te vertellen.... savonds komt de housekeeping nog langs en dan doet ze alle gordijnen dicht, ze spray voor ongedierte, legt je bed open, zet iets lekkers op je kamer koekjes of chocolade, zet slippertjes van hier naast je bed en iedere dag vind je op je bed en bedtimestory. ik heb hem nu al 2 keer voorgelezen en ja we vallen er inderdaad beide bijna van in slaap :-) sorry vandaag weinig foto's gemaakt. Morgen denk ik weer wel wat meer :-) tot morgen allemaal. Dikke x van ons

Denk dat jullie niet meer naar huis willen . Jullie worden super verwend en zijn gezond bezig met al dat fruit !!!! Groetjes en veel xxxxxx

john en annemiek 2016-05-21 17:09:51

Nou luitjes, weer een hartstikke leuk reisverslag, veel plezier morgen op jullie Tour , kan weer niet wachten op jullie volgende verslag. Geniet er maar weer lekker van Dikke kus voor allebei😘😘

Jolanda 2016-05-21 17:32:44

Hoi Liefies! Dat wordt nog afkicken als jullie thuis zijn, daar hoeven jullie niks te doen joh hihi Wat een verwennerij!! En al dat heerlijke fruit, moet je thuis ook gewoon doen joh is zo gebeurd. Geniet ze nog daar!! -xxx-

Natasja 2016-05-21 17:46:44

Lekker gezond bezig jullie :)..! En wat worden jullie onwijs verwend, heerlijk.. Heel veel plezier alvast voor morgen! Dikke kus xx

Ilona & Tommie 2016-05-21 18:14:48

Jullie zijn goed bezig, heerlijk dat fruit. En die taxi was door t hotel geregeld toch. Zou t niet zo kunnen zijn dat hij jullie daarom niet naar andere restaurantjes bracht, want die hebben natuurlijk liever dat jullie bij hun zelf eten. Ook al was de mac voor jullie ook geen straf voor 1 keer denk ik.hihi. Kus mama.

anja 2016-05-21 19:23:53

Zo prins en prinses... Wat heerlijk hebben jullie het daar!! Laat je maar goed verwennen en kom lekker tot rust ....dan kunnen jullie er straks weer tegenaan!! We love you dikke xxxx

Ome Johan en tante ria.... 2016-05-21 22:56:26

Gezellig om jullie verhalen te lezen. Kan me er wat bij voorstellen! Lekker hoor. Blijven genieten! Liefs en dikke kus 😘😘