dag 12

Thailand, Cha-am

Laat ik beginnen bij gisteravond. Na het zwemmen kregen we nog een diner in het hotel omdat we nu met de nachtbus gingen ipv met de nachttrein. Het was lekker eten en na het eten kreeg iedere man van de groep een roos en die moesten ze dan aan de vrouw geven, ik hou van jou zeggen en drie kussen geven. bij mij kwam een jonge van de bediening op zijn knieën zitten en gaf me de roos. een meisje van de bediening zei ik hou van jou dus iedereen lachen en die jongen kreeg een beetje een kleur. dus ik zei daar horen 3 kussen bij dus hij kuste me 3 keer op mijn wangen. We hadden allemaal een beetje schrik voor de bus want we moesten er wel ongeveer 10 uur in. Toen de bus er aan kwam vielen onze monden open. het was een dubbeldekker met heel veel beenruimte iedereen had een eigen tv om films op te kijken, muziek te luisteren of spelletjes te spelen. en de stoelen hadden zelfs in het zitgedeelte en de gehele rug massagestanden. we stopte onderweg 1 keer en s'ochtends maakte ze me wakker dat we er waren. papa had minder goed geslapen en mama sliep als eerste :-) toen kregen we een een heel net hotel ontbijt en ze hadden eindelijk kaas. het is 06.00 uur in de ochtend dus iedereen is duf. dan komt het stel weer bij ons dat een vlucht had geboekt terug naar Bangkok. dan nemen we afscheid van Letitia. die gaat weer een andere groep ophalen van het vliegveld en Gail rijd nog met ons door naar Cha-am. onderweg zien we dat heel veel wegen overstroomt zijn dus we vragen ons af hoe het bij ons hotel is. weer komen aan en nemen eerst afscheid van olaf en saskia want die hebben een upgrade geboekt in een hotel in hua hin. 20 minuten verder dan Cha am. dan lopen we met z'n alle de lobby in een deze is heel mooi met grote loungebanken. een Nederlandse reisleidster vangt ons op en verteld ons nog het één en ander. we mogen onze laatste dag tot ze ons om 20.00 uur halen in onze kamer dus dat is fijn. maar dat denken we nog even niet aan. Maar dan verteld ze ons waarom de wegen overstroomd waren. Jullie hebben vast gehoord van de orkaan op de Filipijnen. een staartje is hier als storm langs de kust gevlogen. Wij hebben nu helaas geen strand meer. De muren zijn er omgewaaid en het water is aanzienlijk omhooggekomen. De kamer is heel mooi en het ligt in een tuin. dan gaat heel de groep zwemmen en we beslissen dat weer het hier prima volhouden. Het strand is inderdaad weg en in het deel waar we er wel in kunnen zitten heel veel kwallen. maar het zwembad maakt alles goed. we eten er wat smiddags en ook dat is heerlijk. we spreken af om 19.00 uur met z'n alle in de lobby. we hebben gehoord dat er een restaurant is dat nederlands eten heeft dus we hebben met een aantal personen afgesproken. uiteindelijk komen we met 25 personen aan in het restaurant en zitten de andere 2 van de groep er al. dus de eigenaar van de tent weet niet wat hij meemaakt :-) het is een gezellige straat met heel veel eettentjes en het is om de hoek bij het hotel. iedereen is savonds toch wel moe dus we gaan terug naar het hotel. ik blijg nog even in de lobby want op de kamer heb ik geen wifi. dus even het thuisfront contacten en dan naar bed. truste

jammer dat het strand weg is maar ja je hebt nog een zwembad joh. weer lekker nederlands eten mmm, wij hebben rijst gegeten vandaag hihi. alweer anderhalve week voorbij ; gaat snel zeg. voor jullie vast nog sneller dan voor ons hier thuis! groetjes ( ook aan je Pa en Ma) X