Dag 17 San Francisco, California

Verenigde Staten, San Francisco

Pfffff wakker worden van de wekker is weer even wennen. Maar om kwart over 8 moeten we op Pier 33 staan voor onze tocht naar Alcatraz. Toevallig was gister The escape of Alcatraz op tv :) Niet dat we die gekeken hebben maar toch. Er is een mini ontbijt voor ons in de receptie van het hotel maar echt honger hebben we nog niet. We nemen de taxi naar pier 33 en we gaan aan boord van de Alcatraz cruises. Het eiland ligt dichterbij dan we alle 3 dachten en we zijn dan ook snel bij het eiland. Daar aangekomen verteld een man hoe het in zijn werk gaat op het eiland en dan lopen we richting de gevangenis. We krijgen een audioset die ons in het Nederlands alle ins en outs van de gevangenis verteld terwijl je er door heen loopt. Het is toch een rare gewaarwording als je in de cellen van 1,5 x 2,5 kijkt. je krijgt bijna medelijden met de gevangenen maar ja ze zaten daar niet voor niets. Ik stap ook even een isoleercel in maar daar ben ik toch iets te claustrofobisch voor dus ik ben er zo weer uit :) Ik kan er uren over door vertellen maar ook hiervoor moet je gewoon zelf naar Amerika. We lopen bij terugkomst op de pier nog even door de winkeltjes bij pier 39 en eten hier een broodje en Dave en Marc hebben een broodje als soepkom met soep. Dan nemen we de taxi naar het hotel en verkleden ons. Het weer hier is vreselijk irritant. het kan in 5 minuten veranderen van warm naar ijskoud en andersom. Dan nemen we de taxi naar Union Square. Onderweg rijden we langs het huis uit de film van Mrs. Doubtfire. Op Union Square kijken we wat rond naar de Veel te dure winkels. Dan lopen we door Chinatown en bekijken we de voorbij rijdende authentieke Cable Cars. Daarna gaan we naar de wijk North Beach. Dit is een Italiaanse wijk met leuke barretjes en restaurantjes. We gaan hier lekker op het terras zitten. Dan toch nog even richting Pier 39 waar we gaan avondeten bij Whipeout, een gezellig surfers restaurant. Na nog wat gewinkeld te hebben doen we nog een drankje om warm te worden want het is weer aardig afgekoeld. Dan nemen we de taxi weer naar ons hotel na weer een heerlijke dag San Fransisco! Truste xxx

hoi Daantje weer bedankt voor t leuke verslag en de foto,s, zo voelen wij ons ook een beetje in Amerika. hihi. groetjes en xx pa en ma.

anja 2014-09-30 08:48:35

Hoi hoi daan Alles goed zo te lezen!! Veel plezier nog Liefs xxx

ria 2014-09-30 10:28:30

Hoi hoi, lijkt me inderdaad heel indrukwekkend die gevangenis. Het idee dat daar echt mensen in zaten... Was weer leuk om mee te mogen lezen. Tot de volgende keer!! X