Chitwannn to Kathmandu

Nepal, Kathmandu

De eennalaatste dag is aangebroken en we zitten momenteel in de bus richting Kathmandu, een ritje van 6 uur. Ben inmiddels wel gewend aan lange ritjes en ik vind het geen probleem. Beetje muziek luisteren terwijl we hobbelend de wegen trotseren. Er komen veel motorrijders langs, verder komen we veel vrachtwagens tegen die allemaal met kleurtjes versierd zijn en vaak met Engelse teksten (see you; welcome). Op sommige huisjes staat advertenties gekalkt; zoals tuberg, een Deens biermerk, maar ook Oranjeboom komt wel eens voor, een oud internationaal Nederlands merk.

Gisterochtend zijn we oo een heuse safari geweest in het Chitwan park. In een jeep werden we opgehaald, met overkapping voor evt regen. Als iemand een beest zag ging de jeep vol op de rem, werden de verrekijkers erbij gepakt en was het kijken geblazen. Vaak was het 1 of andere vogel. Verder een paar keer een peacock, crocodile, weasel, en van de rhino alleen maar de sporen helaas. De geiten die we onderweg tegenkwamen waren ook vooral erg geinig, ze doen net als honden.

Hier in Chitwan lijkt het soms net op Nederland. Er rijden traktors, het is plat en er rijden veel mensen op een fiets. Dat levert leuke beelden op van bijv een oude man rijdend op een roze fiets met een mandje voorop. Verder kan Frank ook goeie grappen maken door op z'n Amerikaans "Chitwan" te zeggen. Oeh you are so funny,, zeggen de Amerikanen in de groep dan.

Savonds was de klap op de vuurpijl.. We gingen naar een culturele show. Het deed een beetje denken aan de bamboeshow in Ubud. Eerst een groep mannen, dan vrouwen etc. Ze liepen hier rondjes om de trommelaar heen en sloegen met stokjes. Daarna kwam de peacock act; iemand verkleed in een pak deed dansjes en at van een schaaltje... Tjah. Het was zo slecht dat het grappig was. Frank; a nou gaan we een kwartier kijken hoe dat beest van een schaaltje gaat eten. En dat was zo'n beetje waar.
Aan het eind was er de citydans op het deuntje van "you are a monkey, i am a donkey, blablablablablaaaa" waar we mee mochten doen;) ik vond het wel leuk ff in beweging te komen.