Train life

Rusland, Kirovskaya oblast'

De treinreis gaat lekker, we hebben er zo'n 20 uur opzitten momenteel (1/4e) van totaal. Het is nu nog prima uit te houden maar ik vraag me af of ik die noodles aan het eind van de rit nog steeds lekker vind.
Er is hier alleen onbeperkt heet water aanwezig. Per hele wagon is er een persoon: in ons geval een baboeschka, ouder vrouwtje. Ze is heel nice en maakt zo nu en dan de toilet schoon of dweilt de vloer.
De trein vertrok om 00:35 en we hebben het de eerste nacht tot een uur of 7 geschopt voordat onze cabine ging slapen. Ik voelde me helemaal niet zo moe eigenlijk! Frank heeft ook de baboeschka omgekocht door een zakmes te kopen (snachts uitvoerig over gediscussieerd wat handig was en wat niet en om een pepperspray knop toe te voegen etc haha) en wat extra roebels te geven. Zo vond ze het minder erg dat we af en toe wat luidruchtig waren en flessen vodka in de cabine hebben.
We doen hier wat kaartspellen met iedereen, van de bekende Nederlandse tot onbekende Russische of Engelse (bijv noodle). Ik ben begonnen aan deel 1 van Harry Potter, leest altijd wel weer lekker weg. En aangezien je hier niet zo mega chill en lang slaapt is relax tijd overdag wel gewenst.

Af en toe kunnen we even de trein uit. Soms voor 20 minuten en soms voor ongeveer 40. Met Tim heb ik een deal dat we elke stop een running wedstrijdje doen. Dit stelt niet veel voor. Soms bijv een sprint van 5 m. Maar het is leuk!

Ook zijn we goed aan het embracen. Er is een gast uit Siberië, mihail (misja zeg je), die geregeld komt chillen. Het communiceren gaat nogal in handen en voetenwerk. Hij is 20 jaar en moet 5 dagen met deze trein om bij z'n familie te komen.

Andy is de worst guy ever in drankspelletjes trouwens. En dan was ik ook nog zijn buddy met Kingzen.. Dat betekent dat wanneer hij moet drinken ik ook mee moest drinken. Hij had sowieso het meeste gedronken maar er is totaal al 2,5 fles vodka leeg deze eerste nacht. Haha. Wel met mixjes overigens.

Het tijdsbesef verlies ik inmiddels ook al lichtelijk. Het werd om 03:00 al licht en je eet wanneer je zin hebt. Het leven is gewoon heel simpel nu. Ik hb ook vanmiddag pas ontdekt hoe je de wc doorspoelt (staan op een hendel ongeveer onder de wc) en hoe de kraan werkt in de wc (niet draaien aan de knoppen, die zijn er voor spek en bonen, maar een ander knopje naar boven trekken). Wat een geavanceerde systemen hier ahum haha.