Bye Beijing

China, Beijing

ILast days in China..

Op het moment van schrijven zitten we bij de Gate op het vliegveld van Beijing, de vlucht zal om 02:15 zijn met tussenstop in Kuala Lumpur.

6jun: nu Tim weg is bleven Andy Frank en ik met zijn drieën over om leuke dagprogrammaatjes te verzinnen. Deze dag startten we lekker pas om 12 en gingen we naar Summer Palace, een heel mooi groot park met een kleine heuvel, veel tempels en een mega groot meer. Echt de moeite waard en mooier dan Temple of Heaven park van gister. Het was wel een stuk met de metro, 15 stops. Dat is een flink eind, maar de metro's zijn hier heel chill. Extra deuren tegen het geluid en meer zitplaatsen en staanplaatsen, kortom meer ruimte. We hebben een bootje gepakt op het meer en dachten dat we alles wel gezien hadden. Bleek vandaag dat dat niet het geval was... Iets met Marvel boats.

Maargoed daarna reisden we af naar de Olympic city part. Dit vond ik heeeel cool om te zien, en wat was het groot!!! Sommige torens en gebouwen dachten we.. Wat heeft dit nou weer voor nut, wat zouden ze hier in gedaan hebben...
Frank kreeg nog een aanval van suikertekort met hard zweten. Na een rol oreokoekjes ging het allemaal gelukkig weer goed. Ik nam nog een ijsje, waarvan bleek dat het een rozijnenijsje was.. Geen aanrader.

We hebben er vrij lang rondgelopen en ook allerlei foto's gemaakt van rare vertalingen van Chinees naar Engels op waarschuwings bordjes enzo, gekke chinezen.

Savonds wilde een meisje nog met ons op de foto, en na afloop wilde ze per se een knuffel van mij haha. Heel grappig om zo'n spontaan iemand te zien, want het blijkt wel dat de meeste chinezen vooral bang en verbaasd zijn als ze ons zien. En achter onze rug om praten, zoals toen we uit de metro kwamen lopen en een vrouw gewoon hardop om Frank moest lachen toen haar man waarschijnlijk tegen haar zei: check die reus achter je.

7jun:
Al een week lang wil ik kaartjes op de post doen en wil Frank een zonnebril.. Zo ging het voor 5 ochtenden.. O vandaag wil ik een zonnebril halen... O vandaag wil ik m'n kaartjes op de post doen. Maar het faalde telkens tot vandaag! Heujjj.

Verder zijn we de forbidden city echt in geweest (niet mega lang want we wilden geen abt Tour: another bloody tempel Tour). En deden we ene poging om het nationale museum van China in te komen. Na al 45 min in de rij te hebben gestaan, van hot naar her gestuurd te zijn voor tickets, en bij de security blijkt dat de gopro die in de tas zit niet mee mag (telefoons mogen wel?!), besloten weg te gaan. Anders moesten we heeeelemaal weer terug naar af.

Savonds hebben we met Andy samen voor de laatste keer gegeten in Beijing, een soort noedelsoep met een biertje voor 3 euro pp in totaal omgerekend.. Echt geen geld! Vervolgens was het de laatste x goodbye time en stapte Andy de metro in. Bye bye.

We hebben er super veel zin in om naar Indonesië te gaan en ff te gaan chillen op het strand!