Russiaaaa

Rusland, Sankt-Peterburg

Hi there!

Eerst kort wat over gister. De vrouw die we ontmoetten, Marja, liet voor ons wat eten en thee achter in het hostel. Verder zijn we inmiddels vrienden op Facebook en Frank zelfs op LinkedIn. Altijd leuk zulke contacten haha!
Gister heb ik Tallinn verkend, eerst alleen (Frank sliep wat langer) en daarna samen. Ik vond het heerlijk om lekker door de kasseien straatjes te lopen zonder specifieke bestemming. Uiteindelijk meetten we bij freedom square, waar waar ik wat aan het lezen was en er een podium werd opgezet met af en toe wat livemuziek (waren ze aan het testen).

In het hostel hadden we een wedje gelegd. We zagen namelijk een kerel en waren er van overtuigd dat hij Nederlands was; dus.. We gingen voor de provincie. F ging voor Groningen, ik voor Gelderland. Wat bleek; hij was Canadees, maar alle 4 zijn grootouders kwamen van Friesland. Vonden we mooi.
Verder had ik nieuwe roomies gekregen; twee Duitse meisjes die net van Moskou en st Petersburg kwamen. We hebben savonds wat spelletjes gedaan met (uiteraard) vodka.

Vandaag was een beetje een loom dagje. De trip naar St Petersburg stond op het programma. Dusss backpack inpakken en gaaan. We kochten helaas flesjes met prikwater.. Tjah het gebeurt iedereen wel eens. Oplossing: ranja erbij!
De bus was luxe joh, tv tje bij elke stoel met goeie films erop. Priiiima. Ondanks dat ik na 26 minuten even een slaappauze nam heb ik lekker film gekeken en genoten van de overgang naar Rusland. Onderweg was natuurlijk de grenscontrole; 4x kwam er een vrouwtje naar binnen om paspoorten te checken of in te nemen. In Rusland in legeroutfit met een geel hesje erover. Ook moesten we er zelf een keer uit voor visacontrole.

Heel gaaf om nu in St Petersburg te zijn in ieder geval :). Ik kijk enorm uit naar de komende dagen hier. Ben bezig met het alfabet wat te leren, maar het is nog knap lastig in de praktijk. Frank gaat het al beter af. Direct toen we uit de bus kwamen ontmoetten we 2 Russen. Ging heel spontaan. Met Google translate kwamen we er aardig uit. Ze wilden blijkbaar erg graag op de foto.
Onderweg naar het hostel sneuvelde het aan/uit knopje van de gopro van Frank. Tja je moet dat ook niet laten vallen... (Meestal overkomen mij dat soort dingen). Het is inmiddels opgelost met een sticker.
We hebben trouwens een heel relaxed hostel, waar ik later nog wel een x een fotootje van plaats.