Mos kouu

Rusland, Moskva

Even een korte versie deze keer. Moskou is een groooote stad, en ik vind het een mooie tot nu toe! Het is niet te vergelijken met St P.
We hebben hier niet geweldig weer. Vanochtend veel regen, savonds was prima. Ik ben inmiddels al wel echt gewend aan het reisleven, heerlijk! Doen wat je wilt, eten wanneer je wilt, slapen wanneer je wilt etc etc. We aten vandaag bijvoorbeeld om een uur of 13 en om 22. Gewoon omdat het kan, 2x uit eten. De 1e x hier on de hoek en de 2e x weer ergens een random metro gepakt. We hebben het er nog even over gehad dat het reizen zo samen heel chill gaat. Op naar de TansMongolie!
In het restaurant helaas ook verloren met een potje schaak. De terugweg vergaten we uit te stappen, whoopss. 2 haltes te ver. Gelukkig kwam er aan de overkant al direct weet 1 aan, zo chill en snel gaat het hier!
Verder vanmiddag beetje rondgestruind in het winkelcentrum, best prima, niet geweldig, maar er was ook niks beters te doen met die regen:(. We zijn ook nog naar een kathedraal geweest en bij een standbeeld in het water in de buurt in een super de luxe rooftop bar wat gaan drinken. Een warme cocktail wel te verstaan. Was nice.

Hoogtepunt vandaag was een opera voorstelling, de première van "the stone guest". We hadden hier gisteravond kaartjes voor gefixt. Gelukkig stond er Engelse ondertiteling op een scherm. Het was awesome om dit mee te maken, en ook nog in een vet theater in Rusland. En met verrekijker haha.. Hoort er allemaal bij.

Domme acties;
  • Frank gooide cola over zich heen
  • ik stapte in een gat in de straat vol water

Het hostel is overigens wat minder. Druk en kleine slaapruimte. Maar wel een toplocatie nabij het Rode Plein. Ook beetje contact met een Argentijnse gast gister en er slaapt een typische Rus, Igor, op de kamer, snurkt hard en verder weet ik niet wat hij met z'n leven doet behalve hier rondhangen en op z'n laptop zitten. Oja en gisteravond hadden een stuk of 6 lui een discussie over Irkutsk toen Frank vertelde dat we daarheen gaan. Geen idee waarover want wij konden het niet verstaan.. Toen ze het op maps gingen opzoeken en bevestigd werd dat het bij lake baikal ligt vonden ze het wel nice.