Scrat

Nepal, Kathmandu

Gister hebben we met z'n vieren een programmaatje gedaan rondom het centrum. Eerst zijn we gaan lopen naar Swayanbu tempel, met 365 traptreden een mooie tempel op een heuvel. Zonder maps.me kwamen we terecht op nogal random weggetjes door lokale straatjes. Soms zie je echt een krot staan, met waterpomp bijvoorbeeld, allerlei losse platen en uiteraard was aan de waslijn of ook over platen heengelegd.

Eenmaal boven is het uitzicht suuuper! Paar fotootjes met Scrat zijn zeer welkom, het is immers de laatste dag voordat hij meegaat met Lotte en Jelt verder in Nepal en India.

Smiddags zijn we gaan lunchen voor 160rupia ergens in Patan. 1 tafeltje stond er binnen. We hebben pp 2 heerlijke naanbroden gegeten met een soort kerrierijst ertussen en nog een groentebol achtig iets. Terwijl we eten komen er veel locals eten afhalen en zijn er een paar mensen tv aan het kijken op een trillend scherm van 30 bij 20..

We vervolgden hierna onze weg naar Patan centrum. Het Durbar square hebben we bekeken, helaas waren deels tempels verwoest door de aardbeving.

Savonds gingen Frank en ik door naar de geboekte trekking. Het bleek dat we naar het verkeerde hotel waren gelopen.
Savonds voor veel te duur gegeten.

Ik zit nu in een busje opweg naar een volgend punt wat we gaan zien. De chaos valt nog mee op de weg maar het is nog redelijk vroeg. Het is wennen om weer een programma te hebben, maar wel chill dat er wat meer achtergrond wordt gegeven soms. We rijden momenteel langs een tentenkamp, wat nogsteeds wordt gebruikt sinds de aardbeving (april 2015!) sick..

Morgen gaan we volgens mij richting Pokhara voor de trekking, kijk daar echt naar uit.