Tallinn

Estland, Tallinn

Allereerst wil ik nog graag een note maken voor mensen die dit lezen. Ik ga niet mijn best doen om er een goed samenhangend verhaal van te maken. Wat me te binnen schiet, schrijf ik op!

First day in Tallinn

De eerste dag Tallinn was suuuuper geslaagd. We hebben eerst wat door de omgeving gelopen en een potje geschaakt ik won. De kinderen dragen hier grappige petjes, waarbij de style blijkbaar afhangt van de school.

S avonds kookten we een heerlijke spaghetti gemaakt met wortel ketchup en bleekselderij die we in gezelschap van een Nederlandse vrouw, Marja, opaten. We hadden leuke gesprekken over haar reizen, onze plannen en nog meer. Daarna hadden we afgesproken in Old city center met Verner: een uiteisselingsvriend van Frank's broer. De hele avond liep Frenk op z'n flipflops door aanstormende blaren. Zag er geinig uit. Wel koud. Verner nam ons mee naar veel plekken; een huis van een vriend in hartje centrum. Dit was zoooo mooi. Ze hadden een eigen voorraad wijn die iemand zelf maakte. Ook had die jongen een douche in z'n slaapkamer staan en dat soort gekkigheid. Vervolgens ergens biertjes gedronken en nadat er nog wat vrienden aansloten sloten we af in een wijnbar (paar vein heette het; tegenover café Frank underground). Heel nice. Ook hebben we daar wat pasjes gemaakt en daarna afgedropen naar ons hostel. Een welverdiende nachtrust. Vanochtend heb ik de sauna al uitgetest. Na ongeveer 5minuten werd het me te heet, maar het was wel chill!