Padang

Indonesië, Sumatera Barat

Padang!! Alweer zou je denken, in Bali was er al een strand die padang padang heette. Nu is het de stad waarvandaan we morgen vliegen. We zijn in zo'n 10 dagen in Sumatra afgereisd van Medan naar Padang. Gister zijn we hier aangekomen na een 3 uur durende taxirit vanaf Bukittinggi, drukte alom daar ivm het einde van de Ramadan 5juli. Alle mensen trekken naar de kleine dorpjes toe om familie weer te zien, dus wat dat betreft reizen we de goede kant op! We hebben hier nog 2 dagen om te relaxen in het hostel en aan het strand voordat het Nepal avontuur van start gaat.

Het strand is niet zo mooi als die we gezien hebben. Plastic dat erin drijft, stukken hout, het is allemaal aanwezig.. Je ziet ook nauwelijks mensen zwemmen. Gister aten we lunch in een paupertentje aan het strand, vergezelt door een uitgemergelde straatkat (lustte alleen ei, geen kroepoek en rijst).

Frank voelt zich nogsteeds niet goed, dus hebben we ook een bezoekje aan de plaatselijke dokter gebracht. Met gebrekkig Engels (zegmaar eigenlijk geen) kreeg hij een strip pillen mee tegen buikachten, plus advies om geen vlees en groenten te eten> oftewel, witte rijst is de beste optie. Haha Frank houdt het ook precies 12u vol, vanochtend ging er een ontbijtje bij de KFC naar binnen. (2 euro pp, sick goedkoop).

Gister heb ik vooral veel Harry Potter gelezen en deel 3 inmiddels uitgelezen.

Ik voel me hier weer een soort celebrity. We komen zo goed als geen toeristen tegen, worden gevraagd om op foto's te staan en vaak aangekeken of miss of mister genoemd. Ik kan er wel om lachen.

Op de weg is het uitkijken geblazen. Terwijl je wandelt kan er maar zo een gat naar het riool verschijnen. Daarnaast is er ook vaak een touw over de weg gespannen, te laag voor onze lengte. Ook de weg is nooit vlak, wat nogsteeds zo nu en dan struikelmomentjes veroorzaakt. Volgens mij tegenwoordig meer bij Frank dan bij mij. Wel loop ik wel eens tegen een prullenbakje aan oid.

Vandaag hebben we weer een scooter gehuurd! Feest :):), we zijn nog een x langs de Nederlandse wijk gereden, waar we gister ook al heen waren gelopen. Hier zagen we nog een Padangsche spaarbank. Er was zeker wat Nederlandse architectuur terug te vinden. Toen we iets verder reden kwamen we aan in China town! Ha, weer een andere sfeer. Even doorheen crossen en doooorr! We zijn nog naar een winkelcentrum geweest, waar blijkbaar de President ook scheen rond te lopen! Joko Widodo. Heb helaas weer geen korte broek gevonden.. Frank wel weer een zonnebril (tweede al deze trip), en een mooie ketting voor Scrat!!! (48 heuuuujjj). Verder hebben we onze tijd vooral besteed aan de game hal op de bovenste verdieping. We kregen veel fans. Ik vond vooral het schietspelletje leuk.