To Lombok

Indonesië, Bayan

Today een reisdag naar Lombok. We pakken de public boot voor 1 euro (30 minuten), lekker met de locals! Het is heeeeet.
Sochtends hebben we in het hostel een Rinjani Tour geboekt van 3 dagen, bij de pa van 1 van de gasten die werkte bij My Mates Place. We hebben flink afgedingd.
Zodra we op Lombok komen staat hij zelfs klaar met een naambordje, we voelen ons kings in the castle!!!

We worden naar Sanura gebracht waar we gratis overnachten met ontbijt. Het is een prachtige plek, de deur naar de wc/douche in onze kamer is echter wel gemaakt voor een hobbit. Het plan is om ultiem uit te rusten, wat opzich aardig lukt behalve op het boeken van vliegtickets na. Internet doet het voor geen meter en het mislukt wel zo'n 6 x terwijl we alles blijven proberen. Uiteindelijk mochten we de laptop van de locals gebruiken (die ook mega sloom was) en lukte het pas rond half 10..
Er is ng maar 3 jaar internet daar vertelde 1 van de locals die daar woont. Z'n maandloon is ongeveer 700000 tot 800000 R, zo'n 50 euro. Heel bizar! Hij is zelfs nog nooit van lombok afgeweest.

Het plan voor in Sumatra is in ieder geval gemaakt! We hebben hiervoor gekozen door de jungle tocht en verhalen over Lake Toha. Er zijn nog veel meer plekken in indonesie waar ik ook heen zou willen, maar je kan niet alles.

We ontmoeten nog mensen daar die ook de trekking gaan beginnen. Later blijkt dat we niet samen de trekking gaan doen, wel komen we elkaar nog zo nu en dan tegen op de vulkaan (Chis die als een malle afdaalde)..