Lake Toba aka Paradise

Indonesië, Sumatera Utara

Lake Tobaaa

Na een ritje van 3u kwamen we aan bij de haven in Parapat. De rit was deze keer niet zo hobbelig dan gister gelukkig en de chauffeur was niet zo van het inhalen als de vorige. Wel liet hij nogal veel boeren waarvan Frank Marleen de schuld gaf :p.
Ook was de douche weer koud vanochtend, plus een pisstraaltje.. Helaas. En, de wc kon niet doortrekken dus we moesten telkens met een emmertje water vullen en zelf er doorheen spoelen. Daarnaast viel de elektriciteit nog uit vanochtend en was de WiFi om te huilen. Ja, Beristagi was een beetje back to the basics. De bedden waren overigens heel nice en heb als een roosje geslapen! Daar gaat het om toch?!
Gisteravond zagen we nog een muis doodgereden worden, zielig opgeslokt door auto's..

Bij lake Toba aangekomen fixen we gelijk de tickets voor naar bukittingi voor zaterdag, 13 u in de auto heeeuujjjjj! Vervolgens pakken we de Ferry en gaat iedereen naar een andere accommodatie. Marleen zien we morgen en de rest niet meer waarschijnlijk, vind ik ook wel prima. Waren mooie dagen iig!
Door de rit en beetje last van mijn buik voel ik me niet echt fit vandaag. Heb een beetje last van ups en downs, maar met de nuchterheid van Frank komt dat wel weer goed.

Wij worden als laatste afgezet bij Mas cottages, iets buiten Tuktuk. De bemanning is weer goed gesteld op blanke mensen en ze maken vaak grapjes/opmerkingen. Frank heet hier voornamelijk "mister".
Na weer een paar keer "terima kasih" = bedankt stappen we af bij ons nieuwe paradijs. Wauuuuuuw. 3 dagen hard genieten hier! Het water is prima, kouder dan de zee maar warmer dan in NL haha! Het schijnt hier windseizoen te zijn, klopt wel want er staat een aardig briesje. Hierdoor is het heerlijk! Wel bijna koud hoor met 30 graden. We hebben een slinger aan een palmboom voor de deur die net is uitgetest door ons. Eerste keer was spannend maar daarna suuuuper. Er is hier bijna niemand behalve wij. De drukte komt over een paar dagen als Ramadan is afgelopen, maar dan zijn wij alweer door. Het is hier in ieder geval prachtig. Waarom kan het niet altijd zo zijn haha!