Bloedzuigers naar Landruk

Nepal, Ghandruk

Het uitzicht op Ghandruk, een waterval en bewolking, een stoel met een kussentje op een balkon, net uit de douche, mensen beneden die nog druk aan het praten zijn over hoeveel bloedzuigers ze hebben gehad op hun benen. Ik zit in Landruk te relaxen na een flinke dag hiken. De score van bloedzuigers vandaag ligt bij mij op 5, welke inmiddels gestopt zijn met bloeden. Frank en Rob zitten naast me nog druk bezig hun bloedende bijtplekken te beplakken met pleisters of droogspul.

Vanochtend hebben we eindelijk witte bergen van het Annapurna gebied gezien, daar waar ik zo naar uit keek. De rest van de dag was er weer teveel bewolking. Het hiken is in ieder geval nice. Soms lopen we door een maisveld, vaak heel veel trappen op, soms locals, geen andere toeristen. We komen ook over veel bruggetjes, de ene meer pauper dan de ander, en zien een hoop watervallen. Ik blijf genieten van dat geluid. Verder gaat het wel weer gestaag. T is wel pittig, omdat het gewoon een lange dag lopen is, maar de intensiteit valt mee. Het is veel op en neer lopen, en de stukken naar beneden zijn vaak erg glad. Frank en ik hebben nog een tijd gepraat over wat we afgelopen jaar allemaal gedaan hebben wat uit de comfortzone is zoals bestuur doen, op reis gaan, en met studie bijv. Ook over hersenwerking, was nice! Ennn ik ging nog door m'n enkel, medium hard, dus was een minuutje vervelend en daarna weer prima. Ik ben t wel gewend helaas.
Ook leren we bijv "ik heb een potje met vet" aan Elaine, klinkt echt stom als je dat vertaalt en uitlegt haha.

De paden zijn vaak nat, wat bij mij al snel weer natte voeten en een paar bijna valpartijen oplevert. Het is op het begin wel vervelend dat het zo nat is maar het went snel.
Verder zijn er vandaag veel bloedzuigers te vinden, ik houd niet van die beesten hoor bah! Glibberig en je moet ze van je been afrukken. Ik voelde ineens wat prikken en als je goed kijkt zie je ze dan op je sok zitten en daar gaan ze gewoon doorheen.
We zijn ook nog naar hotsprings gelopen vandaag, welke naast de rivier lag. Ik ging op slippers, maar het bleek toch nog 20min dalen te zijn. Was extra goed uitkijken, en de terugweg ging het even mis met een bloedende teen als resultaat. Ging gelukkig snel over!

Net kwam Ryan even langs om te vragen hoe het bij ons was, en over zijn dag. Z'n vriend heeft dat project van een school opgezet hier, en ze hebben nu twee nieuwe leraren en een nieuw gebouw gebouwd.

Waar we nu zitten is wel chiller dan gister. Gister hadden we een douch en wc waarvan het slot aan de buitenkant zat, handig man. En we moesten douchen onder een tuinslang ding, ik had 41 graden. Frank 48 (!!!).

Het woord in Nepalees voor Lets go is trouwrns jyamjyam (zamzam spreek je uit). Weer wat geleerd!

Nu een half uur later zit iedereen nogsteeds de bloedzuiger wonden te verzorgen.. Ik heb vast bloed dat goed stolt ;)