Canggu

Indonesië, Bali

Well hello,

We zijn nu al twee nachtjes in Canggu. Het hostel is geweldig, gezellige mensen en twee zwembaden, hangmatten, zitzakken, paradise.

Met Pedram die we ontmoet hebben in Uluwatu zijn we hierheen gegaan, en hier hebben we nog meer Dutchies ontmoet. Marleen, super enthousiast en zijn we gister mee gaan surfen. Helaas waren de golven crap. Verder hebben we met Erik nog een keer een Warung gepakt (hier kan je eten aan de weg, maken ze ter plekke klaar).
Ook zijn we de eerste avond naar een soort skate party geweest. Een bar met buiten een leeg zwembad waar locals hun skate skills laten zien. Ze gingen nogal vaak onderuit maar het was een relaxt sfeertje. Je moest niet naar binnen willen want daar was het echt een sauna.. Wij zaten buiten op een bankje te chillen en mensen te kijken.
Elke dag doen we wel even een surfsessie van 2 uurtjes. Dat is echt heerlijk, maar m'n armen vinden het minder leuk. Ook m'n voeten zijn niet helemaal meer heel.
De eerste dag brak een vin af van mijn surfplank, geen idee hoe maar die zal wel tegen te bodem zijn gekomen toen ik bodyboardend naar het strand ging ofzo.

Het is zo genieten hier. Rustig opstaan, scootertje pakken, ontbijten, naar het strand, surfen, weer wat eten, en savonds maar zien waar iedereen zin in heeft. Ik voel me inmiddels wel weer echt uitgerust. Het waren wel uitputtende weken met de Transmongolie, de reis hierheen en het wennen aan de hitte.

Gister zijn we naar Uluwatu gegaan (alweer;)) want daar is zondagavond altijd een groot feest in Single Fin café. We pakten een taxi met 8mensen van het hostel! Daar aangekomen begaf mijn slipper het, vast te vaak (bijna) gestruikeld... En heb ik gelijk nieuwe havaianas kunnen kopen.
Ik heb een heerlijke Australian burger gegeten, de kaas was flut, met een Large bintang biertje en een geweldig uitzicht.
Het feest was leuk, Beetje warm, maar leuk sfeertje met mooie mensen. Er waren meerdere verdiepingen, bijna allemaal buiten, met livemuziek en dj. Ik heb ook een corn gedeeld met Frank als toetje, was leaaa.

Het eten is ook super chill, we proberen vaak nieuwe dingen. Iets van een barko, verschillende kip dingen, iets wat lijkt op een muealireep en nog veel meer (maar een burger op z'n tijd zit er ook zeker bij).