Start Rinjani

Indonesië, Lombok

Om 6:00 worden we wakker deze dag, de Rinjani Trekking gaat van start! Met een truck worden we opgehaald en rijden een uur naar de plek waar we gaan starten. We worden als laatst van iedereen opgehaald maar Frank zegt als snel; ah joh ze weten dat wij ze toch allemaal inhalen.. Dus komt wel goed ;)
In de truck was echt heel gaaf! Lekker frisse lucht, mooie omgeving en een echte sfeer om een trekking te maken. Met Niv, Hila en de Porters zitten we in de truck. Zij zijn net als ons gewoon als vrienden op vakantie, Niv wil zelfs ergens blijven wonen als die een gaaf land tegenkomt. Hij ziet het allemaal wel. Ook heeft hij 7 maanden door de jungle getrokken, ongelofelijk!

De klim is vrij lang vandaag, ik heb het op strava bijgehouden, zo'n 6,5 uur volgens mij inclusief pauzes. Met de lunch maken de Porters voor het eerst eten voor ons, super chill!! Ze zijn nu al mijn helden van deze dagen. Allemaal vrolijk elke keer en staan altijd voor je klaar. Het klimmen is vrij pittig op het einde.

Opeens zijn we er echter gewoon! De tenten worden opgezet, inclusief een wc; vier stokken met een rood zeil eromheen en een gat in de grond, prima haha. We zijn best stuk en we worden al vroeg weer gewekt dus tegen 9u liggen we wel op bed. We hebben nog ge president met Niv en Hila (Mimi) en samen in onze tent gegeten. Niv was niet zo'n held in het spel haha.
Het was weer een nachtje met lange broek en vest slapen, net als in de Transmongolie, goed koud! Ik werd vaak wakker door last van m'n rug.. Was niet best slapen op die matjes!

Ik ben erg blij met de groep die we hebben. Niemand zeikt en iedereen loopt ook lekker door. Ook de Porters zijn leuk, 1 is al gebombardeerd tot MiniMe (echt heel mini is hij), en verder hebben we nog blauwe pet, groene pet en een wat oudere gast. En dan hebben we nog Adi, onze guide. Hij is vroeger ook Porter geweest, maar heeft Engels geleerd en kan nu meer verdienen zodat zijn 2 kinderen naar school kunnen. Adi is nice:)