In do ne sie!

Indonesië, Bali

Indonesie is heerlijk, nu al! Wel ben ik nog vrij gesloopt van de TransMongolie. De eerste dag hebben we allereerst een scooter gehuurd bij het hostel. Kost zo'n 4 euro per dag en tanken kost al helemaal bijna niks. Voor zowel Frank als mij is dit de eerste x op een scooter en dat gaat goed. Mijn scooter hier heeft er wel 2 x mee opgehouden (kon niet starten), maar is wel weer gaan werken wonderbaarlijk. Het is wel wennen want we moeten hier natuurlijk ook links rijden en met oversteken dus ook andersom denken. Dit ging de eerste dag net goed bij Frank, maar iedereen toetert hier zo hard dat je wel merkt als je iets gevaarlijks doet of je knipperlicht aan laat staan.

We zijn met Carly, een Duits meisje, naar dreambeach gereden en daar de hele dag gechilld. We hadden een plek die je kent uit films of foto's van een resort. Op een rots met kussentjes met heel nice uitzicht. De golven waren te hoog om te surfen voor ons. Het was al lastig om überhaupt te zwemmen, zo hard ging het.
Savonds hebben we met z'n drieën een flinke vis besteld aan het strand en met iets van zeewier en rijst opgegeten, gedurende de zonsondergang. Helaas was het een beetje bewolkt. Frank heeft hier trouwrns 2x fanta omgegooid op tafel en savonds nog een x een biertje hahahhaha.

Savonds ontmoetten we 2 Nederlanders, Timo en Pedram, waarmee we plannen voor de volgende dag maakten. Carly ging doorreizen.

Eerst zijn we naar de tempel van Uluwatu geweest. Daar heb ik de eerste aapjes gespot, super schattig. We hebben nog geen vervelende gezien. Ze waren vooral met elkaar hard aan het spelen en af en toe kwam er een grotere orde scheppen.
Daarna zijn we gaan strandhopen. Strandje kijken, eten, drinken, scooter, en door. Vooral strand impossible / possible was bijzonder. Er was helemaal niemand en de weg ernaartoe was nice (wel veel trappen weer uiteraard).
Uiteindelijk kwamen we weer bij dreambeach waar we zijn gaan surfen!!!!! Ik had een paar jaar geleden al wat lesjes gehad in Frankrijk, wat wel echt scheelde. Voor Frank en Timo was het de eerste x en Pedram is heel wat beter.
We hadden privéles van twee locals, die ook heeel enthousiast waren. Ze zeiden vaak; nooo nooo to small too small. Zodat we echt goede gingen pakken.
Het was heel vermoeiend maar zoo leuk. We pakten ook nog wat golven tegelijk wat heel leuk was. 1x stond Frank al maar ik nog niet en knalden we tegen elkaar aan, waardoor Frank viel en ik bodyboardend door ging. Iets te lang want ik moest weer een pokkeneind terug peddelen.
Helemaal kapot en onder de schrammen op m'n voeten bleven we nog even kijken naar de echte pro's.

Savonds hebben we gechilld in het hostel en nog leuke gesprekken gehad over bijv pedicures en massages, super grappig want ik hoor mannen daar eigenlijk nooit over praten.