Meeting day

Rusland, Moskva

Gister stonden we vroeg op om op tijd Lenins Mausoleum te bezoeken. Hij ligt daar opgebalsemd, jeetje wat een gekke ervaring om dat te zien. Overal was ook bewaking daar, wat wel nodig was om toeristen terug te fluiten. Wij zijn overigens geen toeristen, maar travellers. Dat betekent dat je de cultuur overal ook ervaart hah.
Verder zijn we de basiliuskathedraal ingeweest en hebben we het Kremlin bezocht. Thuis had ik een boekje gekocht over St Petersburg en Moskou, wat super handig en leuk is/was!! Daardoor hebben we meer gezien denk ik en wisten we ook meer van de achtergrond. Ik denk dat we de highlights van Moskou wel zo'n beetje hebben meegepakt nu!

Savonds hebben we onze medereizigers van de TransMongolie ontmoet. Ik vond het een beetje.. Tsjah. Iemand die zegt wat we gaan doen en hoe een metro werkt,, niet helemaal mijn ding. Kan ik ook zelf wel uitzoeken. Maargoed, laten we daar overheen kijken. Wel interessant joh al die verhalen van iedereen. We hebben iemand uit Hawaii, Ierland, Manchester en nog wat andere plaatsen. Misschien houden we er nog wel een adresje aan over. Oja en de chick die de route weet komt van een land onder Kazachstan, heel vet.

Tijdens het eten konden Frank en ik mooi overleggen in het Nederlands wie we willen fixen voor ons compartiment in de trein. Sowieso Tim uit Manchester en waarschijnlijk Andy (weet niet meer waar die vandaan kwam). We gingen met een groepje nog wat nadrinken. In het Russisch is proost overigens Za Zdarovje en niet Na Zdarovje. Za is namelijk voor goede gezondheid en Na niet. Weer wat geleerd! Verder heeft F de Buffalo uitgelegd aan de guys op de foto en ook geprobeerd aan een Rus uit te leggen. Dat lukte niet helemaal maar Google translate doet wonderen.

Vannacht vertrekken we voor een 88u durende trip naar Irkutsk, super zin in. Hier hebben we wel echt naar uitgekeken. Dit gaat een mooie reis worden!

vandaag: last day Moscow

The last day in Moskou... Wat vliegt de tijd. Voor vandaag hadden F en ik al een plan bedacht wat we nog graag wilden zien: het Staats Historisch Museum (heb de foto nog een x toegevoegd; het rode gebouw aan Red Square); naar Kolomenskaje, een groot park die op de UNESCO werelderfgoed lijst staat (Peter de grote speelde daar in zijn jeugd) en naar een markt hier in de buurt. Zo gezegd zo gedaan, met de groep chille mensen deden we deze trip. Dat Unesco park was trouwrns echt geweldig, er waren ook lui een soort mud run aan het doen. Ik vond het typisch iets voor Tjas (dus: herinner me eraan na de reis, leek heel gaaf om te organiseren).
De andere groep, noemen we de marvellous group, deed andere dingen.
O en we zijn vandaag bij de mc donalds, burgerking en Subway geweest, goeie score. Voorbereiding is het halve werk zeggen ze. Voor de treinreis deden we nog flink wat boodschappen: fles vodka pp, 6 pakken noodles pp, appels en water waren de grootste investeringen (totaal ong 20 eu pp... Niet veel!!)

Gisteravond trouwens ging Tim snachts pissen in de wasbak op de kamer van Raffa... Craaaazy hahha heel hard om gelachen.

Momenteel zijn we vertrokken met de trein! 88uur tot Irkutsk. Ik heb nu al weinig besef van tijd (00:48) dus ik wil nu per dag even alles goed uit elkaar houden. Dus als je je de treinreis van St P naar Moskou voor de geest haalt,, dan zouden we nu nog in de trein zitten!!
Wat ik trouwens ook merk nu is dat ik al woorden/zinnen in het Engels wil typen hier.. Kost bijna geen energie meer om in 2 talen te denken en spreken. Plus een aantal woorden Russisch ofcourse!

En ik er zit weer eens een scheur in mijn broek, net gebeurd. Niet door mijn fantastische schaatsbenen maar het gebeurt gewoon vaak.. In China of Indonesië maar even een nieuwe kopen denk ik! Maar eerst 3 a 4 dagen pyjama party in de trein wiehooeeeeeee i like

Ha wat een leuk verhaal. Die scheur naaien ze zo ter plekke overal in een atelier geen probleem in Indonesië. Heb je wel ruimte in de trein? en is het mooi als je naar buiten kijkt? Lieve groet en kus van mij

Antonia 2016-05-26 19:25:43

Wat zijn jullie lekker op weg zeg! Heel benieuwd naar het Transmongolië avontuur.. Hopelijk een gezellige coupé (of hoe de ruimte in die trein ook heet) Goeie tijd!