Bukittinggi

Indonesië, Bukittinggi

Na een autorit van 13u zijn we aangekomen in Bukittinggi. Man man wat een rit. Frank was ziek, en er zat een dikke gast in de auto die ik echt niet kon uitstaan. OF hij zat naast me te snurken (ja echt hard) op de achterbank. Waarbij die ruim 2 plekken in beslag nam. OF hij reed als een malloot achter het stuur. Er flitste soms wel door m'n hoofd dat dit wel eens een flink ongeluk kon gaan worden. Af en toe zeiden Frank en ik wat maar ik durfde dat al bijna niet want dan was hij afgeleid van het rijden..

Al met al overleefd en aangekomen bij een prima hotel.

Smiddags ging ik zelf even op pad aangezien Frank nog niet lekker was. Ik merkte dat ik nu vooral echt vaak werd aangesproken of aangestaard. Ik ben naar Fort de Kock gelopen wat ooit een fort is geweest gebouwd door de Nederlanders. De dierentuin die ernaast was was niet zo best.. Vooral na zo'n vette tocht in de jungle met wilde dieren vond ik het extra zielig deze dieren zo opgesloten te zien zitten. Het was over het algemeen gewoon vervallen bende.
Daarna liep ik door naar een grote markt, en naar de Clock Tower. Ooit een cadeau geweest van koningin Juliana. Die lag aan een plein met wat leuke winkels en een shopping center. Helaas ben ik weer gefaald in het kopen van een nieuwe broek.

Bij het terug naar huis lopen verdwaalde ik nog waardoor het donker was voordat ik er was (maar t is ook al donker voor 7u natuurlijk).