Mongolië

Mongolië, Ulaanbaatar

Ulaanbataaaaar

Ik loop inmiddels een beetje achter met de blogs (ik zet een pin en schrijf 2 dagen later). We hebben weer vette dingen meegemaakt.
Mongolië is een bijzonder land vind ik. De huizen, mensen, gebruiken, omgeving etc. Ben heel blij dat ik hier ben en dit allemaal kan zien! De stad ulaanbataar is verschrikkelijk lelijk. Echt. Overal ligt afval, de meeste huizen zijn vervallen en noem maar op. Wel zijn ze flink aan het bouwen om uit te breiden (zagen we vanaf een uitzichtpunt); wie weet hoe het er over 10 jaar uitziet..
En het verkeer is chaos (zal in China nog wel erger zijn..). Met oversteken moet je je hand uitsteken ookal is het groen. De meeste auto's doen maar wat,m. Gaan bijv ineens keren op het zebrapad en doen alsof er geen voetgangers zijn.

Helaas is op de 1 of andere manier d'r toevoer van warm water stuk. Denk je na een lange treinrit even lekker op te frisse .. Nou niet dus. 2 dagen met ijskoud water douchen is geen pretje (water was voor je gevoel zelfs kouder dan lake baikal).

F en ik deden ng een klein sprintwedstrijdje na het diner, het werd 1-1. Maar Frank heeft ook fantastische schoenen dus dat is niet zo gek.
Ook hebben we nog whatsapp gebeld met Maartje, leuk om weer wat van thuis te horen. En deze avond zou de constitutieborrel van het nieuwe Tjas bestuur zijn. We vonden het zoooo jammer om dit te missen die consti.

Savonds hebben we bij de skybar, het meest luxe hotel in ub, alleen voor de elite;), nog een paar cocktails gedronken onder het genot van live muziek en een facking vet uitzicht.

Ik zou graag wat vertellen over gesprekken die we hebben met z'n allen en wat meer cultuur, maar het is zo veel. We lachen in ieder geval veel, je kent het wel als er zo'n typische dynamiek ontstaat in de groep met de toon waarop je praat of de woorden die je gebruikt. Dat zit wel goed. Vooral tjongejongejonge is wel in trek, en mommmmm i m gonna dieee.