Junglebook

Indonesië, Sumatera Utara

Momenteel lig ik te chillen in een hangmat in Bukit Lawang; jungle paradise slash urang utang area!

Na 1 nachtje in Medan, stad der chaos, zijn we via een hobbelpad in 3 uur hierheen gereden. Het hostel in Medan was prima maar de host was de beste! Lola, die ook een foto van ons wilde na afloop. Daar stond uiteraard een foto terug tegenover.

In Medan was het chaos ten top. Overal scooters en om met de auto een kruispunt over te steken moet je iemand omkopen ter plekke. Er waren ook geen westerlingen te bekennen, vond ik wel nice. Maar ik was vooral erg moe en niet zo lekker in de auto dus was blij toen we bij het hostel waren.

Morgen gaan we een tweedaagse jungletrekking doen, dus we zijn nu aan het relaxen. Duikje nemen in de rivier voor ons bijvoorbeeld, wat eten en rondslenteren. Straks gaan we nog naar een vleermuis grot. In de rivier probeerden we met stenen een andere steen te raken. Meeste van mij kwamen niet ver genoeg en Frank heeft z'n arm verrekt omdat ie een te grote steen wilde gooien haha.

Het weer is hier anders dan op Bali en lombok, plakkerig warm is de goede benaming. Het went wel, maar ik merk wel dat ik nog even moet acclimatiseren opnieuw. Ook zijn we weer een uurtje terug in de tijd gegaan, waardoor het tijdsverschil nu 5u met NL is.