Irkutsk

Rusland, Irkutsk

Wat begon de dag goed! Sunshine all over.
Na het ontbijt maakte ik een wandeling naar het meer en terug (ong 3 km), was heerlijk. Ik wilde het water even voelen vanaf een betonblok. Daarom keek ik 5 golven toe of dat blok nat werd, viel wel mee. Helaas kwam er precies bij mijn poging een hogere golf aan waardoor me voeten direct doorweekt waren met ijskoud water. Crap.
Maar wat was het meer mooi, en het geluid van de golven, i like i like!! Dat was dan listvyanka;)

Vervolgens reden we naar Irkutsk toe. Met de roomies Andy en Tim en Frank (trein) gingen we op pad. Een Belgisch biertje, delirium, gedronken, naar een art museum geweest, naar de angara river, cappuccino, nog een biertje en uit eten! De laatste x een Russische keuken. Ik nam een vis, genaamd Omul, wat heerlijk was. Verder was de stad niet zo boeiend eigenlijk, redelijk saai. Maar we hebben ons prima vermaakt.

In het museum viel ik tegen de deur aan, doordat ik struikelde over het naar beneden gaande stoepje bij de voordeur.. Ik kon er zelf ook wel om lachen maar vooral de boys vonden het erg vermakelijk.

Nu zitten we weer in de trein richting Mongolie. Een trip van 33u waarin we dus ook een lange grenscontrole zullen hebben. Spannendddd! Deze trein is wel echt een beetje pauper. Minder ruimte, treinattendency die het geen fuck kunnen schelen allemaal (gewoon gaan slapen) en een heleboel Mongolische gasten in de coupes naast ons. We will see! Straks komen we met de trein langs Lake Baikal, wordt Naisss. En heel wat nieuwe vodka ingeslagen. #trainlife dit helpt wel om op de harde bank te slapen in ieder geval haha