Bday!

Indonesië, Lombok

JARIG!!
Niet het eerste wat ik denk als ik wakker wordt, 6:00 sochtends gewekt door Adi (goodmorninnnn) en zere benen, rug, voeten en een koude lucht. Gaan we eerst fotoshoot doen (vorige avond afgesproken)? Komen ze ontbijt brengen? We blijven maar lekker liggen in de slaapzak!
Het tweede was waar, er werd een ontbijt gebracht bestaande uit een pancake en een dubbel broodje met een soort van kaas, wat smaakte naar zoete troep. Maar ach als je honger hebt is alles prima.
Voor m'n verjaardag krijg ik van Frank een vulkaan steen aan een lintje, haha echt geweldig. Heeft hij vanaf het begin van de trekking meegesleept zonder dat ik het door had. Deze ga ik zeker bewaren!!
Ook krijg ik een sms'je namens de rest van het bestuur, lotti mirri maart en jellie bedankt!!!:) ik voelde me wel jarig ondanks de moeheid en nog een heel eind lopen te gaan.

De daling ging prima. Ik viel 1x deze keer en Frank had die score volgens mij ook. Bomin had het wat moeilijker en viel weer zo'n 10x, maar we hielden aardig tempo. Echt weer gekkenwerk was die afdaling op het begin met stenen, later kwamen we in het bos en was het lekker koel. Ik kreeg van een Nederlands meisje nog een oreo koekje als cadeau wat me erg goed deed!
Het was lekker lopen in de jungle, de Porters hadden er ook weer zin in en kwamen half rennend langs. Geluiden van vogels, soms een aapje spotten in de bomen, boomwortels waar je op moet letten,, dat is wel zo'n beetje de situatieschets van een paar uur lang. We hadden 3 flessen water te delen met zijn 7en, dus het was zuinig aan doen met drinken. De bestuurskilos die er afgelopen jaar zijn bijgekomen zijn er inmiddels zeker wel af..

Afscheid nemen van iedereen was wel weer gek. Ik ga Adi en de Porters ook missen, en zij gaan gewoon elke week met hun crew deze vulkaantocht doen. Respect!

We besluiten naar Senggigi te gaan aangezien de Franse boys daar ook worden afgezet. Het toeval komt weer op ons pad want een man herkent ons van oo de fastboat van Bali naar Gili, en biedt een plek in zijn homestay aan met zwembad en aan de zee. We doen het en dat was een goede keus! Echt precies wat ik wilde:) en het chillen kon beginnen.
Zodra we WiFi hadden kwamen de appjes en berichtjes binnen. Nienke en het bestuur hadden zelfs een videoboodschap gemaakt, echt suuuuuuper grappig! Heel leuk vond ik dat.
Ook heb ik nog even met mams en Ad geskypt, die 5e op z'n NK tijdrijden was geworden, heel knap:) daarna was het tijd om te douchen en een duik in het zwembad te doen, precies wat ik nodig had na die dagen op de Rinjani.

We ontmoetten Engelse meiden die die dag gehoord hadden afgestudeerd te zijn. Dus er was genoeg reden voor een feestje deze avond. Aan het begin kon ik daar nog niet aan denken en begon met een colaatje, maar we hadden wat te vieren dus gingen naar happy place, een cafeetje met live music. We werden door de hostelman gebracht in de meest awesome cabrio ooit, panterprint achtig met zwart en paars. Awesome!!

Aangekomen bij happy place was het plan 1 biertje te doen, want het was best duur, en dan verder te gaan. Je begrijpt wel dat 1 drankje doen nooit echt werkt.. Tot het einde zijn we gebleven (12u). Een poging tot skollen gedaan, maar verder dan 10 kwamen we niet, aangezien Olivia op 3 of 7 wel bleef steken.
Van de eigenaar, rikarika, kreeg ik een cocktail en nog wat andere drankjes. Helaas dronk ik de cocktail met rechts, waarna Frank direct riep "buffalooooo"; betekent bij ons in 1x adten..
Ook speelde de live band twee keer happy birthday Anna, wat ik heel heel leuk vond!!
Gedurende de avond was er trouwens nog een man die steeds langsliep om een speelgoed vis te verkopen. Lichtgevend en flubberend, scheelde niet veel of er was er een gekocht..

We gingen nog naar een andere club waar Sarah en ik super ranzige drankjes met chili bestelden, niet te drinken. Snel daarna pakten we de taxi met raam open naar huis. Lekker slapen, was een mooie dag!