Chinaaaaa

China, Beijing

3 juni alweer!

Op 1 juni zijn we teruggereden naar UB en daar nog een middag en avond doorgebracht. Het was nationale kinderdag en tevens de eerste maandag van de maand. Dit betekent in Mongolië een non alcohol day. We wilden wat biertjes inslaan voor in de trein maar die werden persoonlijk door iemand uit het karretje gehaald en teruggelegd. Op dat moment wisten we niet dat het non alcoholday was dus het was nogal vreemd.

Ook gingen we nog fietsen op een 3 persoonsfiets, tussen alle kiddo"s door. Damn wat een drukte! Maar we hadden nog 3 uur en er was eigelijk niks meer te doen in UB dus ja.. En daarna weer naar de skybar, maar deze x geen cocktails maar thee en een chille mango milkshake.

Gister (2jun) was een dagje treinen. De laatste rit van 30u naar China. Ik ga het echt missen, het was altijd weer lol in de trein, maar ook lekker chille / lezen / muziek luisteren.

Om wat energie kwijt te raken hebben we een soort acrobatiek half uurtje gehad. Touwtrekken met een laken, kruiwagen lopen, handstand, dubbele handstand, toren bouwen, rek en strek oefeningen, koprol. Dat waren wel zo'n beetje de activiteiten, haha. 1 van de leukste momenten van alle treinritjes:)

Verder hadden we weer een boarder controle, maar wel iets minder streng dan van Rusland naar Mongolië. Een uurtje daarvoor waren we echter een kijkje gaan nemen in het restaurant omdat een Nederlandse gast gezegd had gitaar te gaan spelen. Zo gezegd zo gedaan, het was een feest! Aan de ene kant oudjes die zitten te dineren en aan de andere kant een groep van 20/25 die zit te zingen , drinken en dansen. Want ja, er liep een local rond die vodka uitdeelde. Dit konden we niet afslaan, en de shots waren flink. Echt die man was me er eentje (rond de 40 jaar oud denk ik). 3 a 4 shots pp was de totaalscore en hij trok iedereen mee om te dansen en met elkaar te dansen. Super ongemakkelijk.. Telkens "dont pick me dont pick me...". Sfeer was er in ieder geval! Helaas moesten we al snel (half dronken) terug naar de cabins voor de boarder control die heeeel lang duurde. Zonder plassen.

Rond 22:00 arriveerden we op de plek waar de treinonderstellen werden verwisseld. Dit is omdat de rails in Rusland en Mongolië breder zijn, dit doen ze ivm veiligheid in tijden van oorlog. Best slim. In China zijn ze weer net zoals in Europa.
Het was een ervaring om een meter de lucht in te worden getild (ja iedereen moest in de trein blijven). En alle wagons moesten worden losgemaakt en teruggereden en dan weer naar een andere plek.. En uiteindelijk natuurlijk weer aan elkaar. Het was een hoop geschud !!
Ook dit duurde mega lang, maar wij waren al wel vroeg gaan slapen. Vandaag bleek dat een medereiziger in haar beker had geplast omdat ze het niet meer kon houden. Vervolgens dronk ze er vandaag weer koffie uit...... Ai Ai.

Nu zijn we net in Beijing. Weer heerlijk gedoucht en straks de stad in! Het is wat met al die rare tekens...