Gili T

Indonesië, Nusa Tenggara Barat

9:57 zaterdagochtend. Ik houd totaal niet meer bij welke dag het is en hoe laat. Het zonnetje schijnt en ik lig op een bedje met uitzicht op een prachtige zee en geinige bootjes, mensen die aan het snorkelen zijn, wat afval hier en daar op het strand en het eiland Gili Meno aan de overkant. Dit is genieten!
Volgens onze telling zijn we nu net over de helft van de trip :( wel gek want we hebben al zoooo veel gezien en gedaan en er komt alleen ng maar meer!

Gister zijn we hier aangekomen na een bootreis met de fastboat (na geonderhandel en bijna op de public boot gezet te zijn). Het voelde voor mij alsof ik in een achtbaan zat in die boot door de hoge golven, ik voelde telkens kriebels. In de uber was ik ook al wat misselijk geworden dus ik had niet zo'n beste ochtend, misschien komt het door de malariapil, idontno.
We hadden nog geen hostel geboekt deze keer, want twee meiden hadden MyMates place aanbevolen die net nieuw is (facking chill met mega goed ontbijt inclusief; vanochtend rijst met groente en ei).

We zijn naar een ander hostel gegaan om even tr chillen in het zwembad daar, waar we 27 Groningers ontmoetten. Frank herkende iemand van z'n studievereniging! Ze waren op een project geweest en sluiten hier af. We hebben met 3 smiddags op het strand gechilld en savonds gegeten. Gesprekken over reizen, Amerikaanse verkiezingen en dictators komen geregeld terug.
Die toko had overigens de halve menukaart niet in huis, dus werd er 4x opnieuw besteld.

Het is hier op gili t best druk, maar het is wel heeeel relaxed. Er zijn namelijk geen scooters etc dus er lopen mensen, fietsen mensen en er lopen paarden met wagens. Ik houd wel van dit sfeertje!

Omdat her ramadan is gaat alles om 00:00 dicht. En de moskee is vaak actief.
Maar gisteravond gingen we toch optijd slapen want vandaag staat een duikles op het programma!! Ik vind het best spannend want de vorige keer kreeg ik last van mijn oren in Gran Canaria.

Op whatsapp hebben we nog geregeld een beetje contact met mensen die we eerder ontmoet hebben, zoals de TransMongolie app, of met Eric die verteld over een chick die een gratis tattoo had laten zetten in Old Man's (canggu). Bleek wel 400.000 R te kosten..