Ondergedoken in Sydney

Australië, Sydney

Zooooo dat was hem dan, de laatste échte dag in Sydney voordat we morgen weer het vliegtuig terug naar huis pakken ✈. Over 24 uur hangen we alweer in de lucht, op weg naar Singapore voor een korte overstap. En na nóg een 'vluchtje' van een slordige 15 uur zouden we vrijdagochtend weer voeten aan de grond moeten zetten in ijskoud Nederland pakken.

Inmiddels beginnen we goed te merken dat al het heen-en-weer gereis, het vele dagelijkse lopen en alle nieuwe indrukken z'n werk doet. En ook vandaag hebben we (lees: vooral Bob 😅) stiekem weer wat moeite om uit bed te komen als de wekker gaat ⏰. Maar slapen doen we thuis wel weer en het is immers onze laatste dag, dus opstaan en ontbijten maar! Even geen fancy ontbijtje bij één van de vele cafétjes in de buurt maar 'gewoon' een kommetje yoghurt met fruit, het acclimatiseren is begonnen...

En dan begint het nadenken over wat te doen vandaag. We merken dat citytrippen en dagen achtereen door de stad slenteren niet helemaal aan ons is besteed. Na 1.5 dag hebben we het wel een beetje gezien en snakken we weer naar een beetje natuur. En wat is dan een betere optie dan een bezoekje aan het grootste aquarium van de stad? SeaLife! 🐠🐡

Dus hop de trein in en wederom op naar het centrum aan de haven. We stappen uit bij Town Hall en lopen nog een kwartiertje tot aan het aquarium, en manmanman wat is het weer heet zo vroeg op de dag! 🥵 Gelukkig staat binnen de airco aan! Het aquarium zelf is ingedeeld in verschillende thema-gedeelten waar we langzaam doorheen lopen terwijl we onderweg genieten van de meest bizarre, kleurrijke en soms ronduit lelijke vissen en ander onderwater-gespuis. Haaien, maanvissen, pinguïns en zeekoeien, je kunt het zo gek niet bedenken of het zwemt hier 🦈. Naarmate we richting het einde lopen wordt het langzaam maar zeker steeds drukker met krijsende kinderen, dus we zijn blij als we na 2.5 uur weer buiten staan.

Het is inmiddels bijna 12:00 dus tijd voor een hapje. Op een terrasje direct aan het water genieten we van een caeser salad, heerlijke potato wedges en, ondanks het tijdstip, een koud glas wijn. Op deze laatste dag mag alles 😬. Daarna scoren we nog wat souvenirs en lopen we in de zinderende hitte verder naar het Tumbalong Park midden in het zakencentrum van Sydney. Hier is in het kader van één of ander meerdaags festival een soort opblaasbaar kunstwerk neergezet waar je doorheen kunt lopen. Klinkt allemaal niet zo spannend maar dat bleek het dus tóch wel, getuige ook de giga rij van ruim een half uur buiten in de brandende zon☀️. Als ook wij aan de beurt zijn en eindelijk naar binnen mogen kijken we onze ogen uit, het kunstwerk bestaat uit verschillende ruimtes waar met behulp van natuurlijk licht allemaal bizarre kleurpatronen zijn gemaakt. Je wordt er soms bijna duizelig van...🥴

Als we weer buiten staan weten we niet hoe snel we naar het dichtsbijzijnde terras moeten lopen voor een ijsje én een ijskoude cola. Niet te doen die hitte, en dan te bedenken dat als we morgen met onze koffers en tassen door de stad richting het vliegveld moeten er dus nog even een kleine tien graden bovenop komt 😅. Uiteindelijk lopen we via een aantal winkelstraten weer terug naar het treinstation om vervolgens zo in te kakken in de trein dat we het station waar we er eigenlijk uit moeten voorbij te rijden, #zonnesteek....➡️🚉

Terug in ons appartement nemen we een zéér welkome en ijskoude douche en draaien we nog even een wasje. Daarna moeten we er toch écht aan geloven en beginnen we voorzichtig met het inpakken van onze koffers, maar nu echt voor de laatste keer! We trotseren nog één keer de hitte op zoek naar een leuk tentje voor ons 'laatste avondmaal'. Uiteindelijk eindigen we na een flinke zoektocht tóch weer bij hetzelfde restaurant als afgelopen maandag aangezien dat toen ook erg goed bevallen. Vanavond pakken we alletwee geheel in Australische stijl spareribs en een cider, en die weten ze hier wel héél goed te maken, heerlijk 😋! 's Avonds doen we nog een laatste spelletje en controleren we nog één keer of alles in de koffers zit, check!

En dan gaat het licht uit, de laatste nacht in Down Under alweer 😢. Morgenochtend hebben we tot 11:00 de tijd om uit te checken dus we kunnen het lekker relax doen. Daarna met de Uber richting het vliegveld, koffers afgeven en rond 15:00 boarden. Een uurtje later is het tijd voor take-off en begint onze 25 uur durende terugvlucht. Zoals jullie wel zullen begrijpen hebben we daar heel veel zin in🤣

Alvast een hele goede terugreis! Het was erg leuk om jullie zo te kunnen volgen! Groetjes, Chris en Eline

Eline 2020-01-22 12:53:33

Wat hebben jullie ons mee laten genieten iets om nooit meer te vergeten wij wensen jullie een voorspoedige reis en probeer daar ook maar van te genietendoei oma gerard

Oma 2020-01-22 13:10:39

Tsja aan alles komen een eind, Wat een avontuur en een ervaring die gaan ze jullie niet meer afpakken. En wat een mooie verhalen en foto’s de afgelopen weken. Geniet nog even van de zon want hier is het toch net iets frisser ! Alvast een goede Reis en tot vrijdagochtend ik kijk er naar uit om jullie weer te zien. Groetjes, doe voorzichtig Ps stuur nog even je vluchtnummer 😉 .

Emiel 2020-01-22 15:48:24

Wat een geweldige foto's weer. Tja en dan is jullie reis waar jullie zolang naar uitkeken bijna voorbij. Maar de herinneringen die pakt niemand jullie af en ik heb genoten van jullie reisverhalen. Bedankt dat ik op deze manier mee mocht genieten. Tot vrijdagochtend, goede reis. Het is een eind maar nu wel lekker saampjes, denk maar zo, alles gaat voorbij. Doei doei 😘

Jolinda 2020-01-22 16:49:54

Goede reis blij jullie weer te zien als jullie thuis zijn💕🎂🥂

Frans Slaats 2020-01-22 16:54:20

Een fijne terugreis! 👍💋

Angelique 2020-01-22 16:59:01

Bedankt voor het mooie verslag en de foto's van Dit mooie avontuur !! Goede reis 👍

Johan 2020-01-22 18:43:38

Safe travels alvast! Bedankt voor de leuke verhalen en mooie foto's. Tot snel :-)

Chantal 2020-01-22 19:08:05

Bob en Lenneke Ik heb enorm genoten van jullie reisverslag. Ook al heb ik alles is sprongen gelezen. Ik wens jullie een goede en veilige terugreis.

Mieke 2020-01-22 19:09:50

Niks te veel gezegd, heb echt genoten van jullie uitgebreide reisverslag, keek er elke dag dan ook naar uit. Maar wat een reis zeg, een hoop gezien,gedaan en volop genoten samen!! "De reis van jullie leven". En dan nu de reis naar huis, maar nu lekker samen :). Maar in Nederland is het ook fijn hoor, weer gezellig met vrienden, familie en kennisen. Goede en voorspoedige reis, rustig aan en tot vrijdag................