Sydney & Cinemas 🎥

Australië, Sydney

We slapen lekker uit en stappen rond 9u het appartement uit op zoek naar een ontbijtje.🥪 Toevallig zagen we net vanuit ons appartement dat het straatje achter het gebouw zich heeft omgetoverd tot een waar ontbijt walhalla en dit is dus dus ook de 1e bestemming van vandaag. Het straatje heeft links en rechts verschillende kleine tentjes met 3 of 4 tafeltjes buiten en wij scoren precies een tafeltje bij het tentje dat het er het drukste uit ziet! Vijf minuten later staan er een Flat White en een Chai Latte op tafel en zitten we hongerig te wachten op het ontbijt: een croque madame aan de ene kant van de tafel en aan de andere kant een wafel van carrot cake beslag met marscapone. Jummie!🥞 Niet veel later wordt dit ook gebracht en rond een uur of 10 lopen we dan ook een stuk minder hongerig richting de trein om de hoek.

Waar we gisteren besloten om richtng het centrum te lopen, kiezen we nu voor de snelle optie en staan we met de trein 5 minuten later in het Queen Victoria winkelcentrum. Een immens groot winkelcentrum van 5 verdiepingen hoog versierd met de mooiste glas-in-lood ramen en tierelantijntjes. Je kan hier de meest exclusieve winkels vinden, maar wij vermaken ons al genoeg door er alleen doorheen te lopen.. 🙈

Aangezien we niet echt de dag willen besteden aan winkeltjes kijken trekken we vervolgens weer verder richting Circular Quay en de Harbour Bridge. Gisteren hebben we hem al wel op afstand gezien, maar we maken er hier iemand (lees: Bob) heel erg blij door in een van de 4 pylonnen van de brug omhoog te gaan. Dus daar gaan we en 200 treden later staan we boven op de toren met uitzicht over de brug, het water en de stad met natuurlijk het operahuis weer vol in zicht👀

Als we een beetje oververhit een tijdje later weer in de 'haven' staan pakken we een ferry richting Manly, wat bekend staat om het grote Manly Beach. We denken hier misschien even te lunchen (want het loopt al weer richting 14u..) en nog even te chillen op het strand. Maar in Manly is het druk, bizar druk. De boulevard stroomt over van de mensen en alle restaurantjes lijken vol te zitten. En waar we tot nu toe altijd een van de weinige zonaanbidders op het strand bleken te zijn, lijkt dit strand meer op de van Scheveningen op een zonnige dag🏖️.

Het is zó zó druk. We houden het snel voor gezien bij het strand en weten toch een plekje te scoren waar we een goede fish en chips kunnen bestellen. Daarna maar weer met de Ferry terug.. ⛴️
Gelukkig is de Ferry zelf ook nog een attractie te noemen, want zo op het water heb je prachtig uitzicht over de stad, de brug etc etc.

Wanneer we terug zijn 'in de stad' besluiten we maar terug richting het appartement te gaan. Dan kunnen we nog even afkoelen en douchen voor we weer weg moeten, want voor vanavond hebben we vorige week al tickets weten te scoren. We gaan een filmpje kijken op het dak van een parkeergarege, op 6 hoog. Hier is een open lucht bioscoop gebouwd waar je met zijn 2en of 3en een luchtbed incl kussens/deken reserveert. 🎥 Hoewel de film (Charlie's Angles is het vandaag) pas om 20.45 begint als de zon onder is, gaan de deuren al om 6u (volgens een mail) of 7u (volgens de site) open. Omdat we 6u wel heel overdreven vinden gokken we maar op 7u. Het is een kleine 3km lopen, maar aangezien het nog steeds prachtig weer is besluiten we te voet te gaan en vertrekken we rond 6u richting onze bestemming. We halen nog wat verse sushi om de hoek voor op ons bedje als avondeten en iets voor 7u staan we 6 hoog naast ons bedje. Leuk dit!
Met onze sushi en een drankje wachten we geduldig af tot de film begint..

Het is 22.40 als de film ten einde komt en wij weer terug naar huis willen. De bus die we wilde pakken laat nog even op zich wachten en dus besluiten we maar weer met de benenwagen te gaan, want ach.. we hebben nog niet genoeg gelopen zeker.🤷‍♀️ Een klein halfuurtje later stappen we het appartement binnen, blij dat we de airco aan hebben gelaten. Met ruim 19km en 26.000 stappen op de stappenteller sluiten we de dag af, tijd om naar bed te gaan en nog even te bedenken wat we morgen gaan doen op onze echte laatste dag Sydney..

Mooie fotos, wat een avontuur, geniet er nog even van!!! 😘

Karin 2020-01-21 18:07:18

Ja jongens, time flyes when you're having fun! Achteraf gaat zo'n half jaar "best" snel. Maar ik ben toch blij dat het erop zit☺️ Geniet er morgen nog even van😘

Nicole 2020-01-21 18:09:16

Wederom weer een top dag!! Leuke activiteiten gedaan✌. Gaat nu echt hard hoor, morgen jullie laatste dag, oeps....... VEEL plezier😘

Rob 2020-01-21 23:00:41

Verbazend zo mooi nog fijne dagen