Regen, regen en nog meer regen

Australië, Blue Mountains

Vandaag maar even een kort verslagje want we hebben eigenlijk niet zo heel veel bijzonders gedaan😬. Aangezien er ook vandaag weer veel regen wordt verwacht en we vooral veel zullen moeten rijden slapen we maar gewoon een beetje uit en doen we wederom een ochtendje rustig aan. We pakken onze koffers weer in en rijden rond 09:30 van de farm af, terug naar het zuiden en op naar de Blue Mountains ⛰!

Een redelijke rit van een slordige 350km, maar het grootste deel van de route is ons al wel bekend 🛣. De stukken die we eerder deze week namelijk in drie verschillence etappes van Sydney wegreden naar het noorden rijden we vandaag namelijk in één keer weer terug, om ter hoogte van Sydney weer wat meer westwaarts te rijden, het heuvelachtige binnenland in.

Het duurt niet lang voor de eerste regendruppels op de voorruit verschijnen 💧. En wat begint met wat gemiezer mond al snel uit in een eindeloze stortregen die maar niet lijkt op te houden. Alhoewel we nét iets boven zeeniveau zitten rijden we op sommige plekken gewoon door de wolken, het lijkt wel herfst in de Ardennen 🌧! Dát in combinatie met de onafgebroken hoosbuien én het gebrek aan ZOAB op de Australische snelwegen maakt dat het zicht belabberd is en de wegen spekglad. We kruipen praktisch omhoog en omlaag tussen de bergen door terwijl de resterende kilometers tergend langzaam zien afnemen.

Als we bij Sydney weer van de snelweg worden afgestuurd om de tolwegen te ontwijken gaat de snelheid nóg verder omlaag. Door het slechte weer is er op alle doorgaande wegen sprake van veel ongelukken waardoor de navigatie ons uiteindelijk tientallen kilometers lang door de woonwijken van Sydney stuurt. Als we even later net als eerder in Tasmanië alwéér in een politiefuik rijden voor een uitvoerige blaas- en drugstest is het feest compleet, dit is niet onze dag 👮‍♀️. Tot overmaat van ramp snappen we niks van het 'blaasapparaat' (we moeten hardop tellen i.p.v. blazen 🤔🤯) waardoor het alleen maar langer duurt. Gelukkig treffen we een goedgemutse agente en kan ze alleen maar lachen om ons geklungel. Als we even later natúúrlijk met vlag en wimpel slagen vervolgen we onze weg 🥳.

Als we Sydney weer langzaam achter oms laten stoppen we nog even bij een supermarkt om even na 15:30 eindelijk aan te komen bij ons nieuwe stulpje voor de komende twee nachten. Ditmaal geen uitgestrekte farm maar een klein appartementje/huisje in de achtertuin van een paar locals 🏡. Alhoewel het buiten nog steeds grijs en grauw is zien we het niet zo zitten om de hele middag en avond binnen te blijven zitten op deze paar vierkant meter. Dus als de koffers weer zijn uitgepakt stappen we toch maar weer in de auto en rijden we nog een klein half uurtje verder naar Katoomba, een klein dorpje dat dienst doet als toeristisch epicentrum van het Blue Mountains National Park. Misschien wel het meest bekende én bezochte nationale park van dit deel in Australië, maar daar is momenteel weinig van te merken. De straten zijn verlaten en het is er doodstil, deels vanwege het slechte weer maar ongetwijfeld ook door de hevige bosbranden die dit gebied de afgelopen weken hebben geteisterd 🚒. Al is daar op de plek waar wij nu staan vrij weinig van te zien overigens.

We brengen een bezoek aan het uitkijkpunt bij de Three Sisters rotsformatie, by far dé meest bekende plek van het park dat op de voorpagina van elke folder pronkt. Maar van een uitzicht is bijna geen sprake 🔭. In de vallei hangt een erg dichte mist en alhoewel we de Three Sisters zelf gelukkig nog wel een beetje kunnen zien is de rest van het uitzicht...tja...nogal wit. We lopen nog een kleine trail langs de rand van de vallei waarbij we vooral oog hebben voor de grond voor ons in plaats van het uitzicht want de trail ligt vol met plassen water en spekgladde traptreden, oppassen geblazen dus 🍌!

Op de weg terug naar ons huisje stoppen we nog even bij een pizzeria waar we zonder twijfel de beste pizza scoren die we hier ooit hebben gegeten, dat maakt een hoop goed! 🍕 's Avonds bellen we nog even met het thuisfront, spelen we nog een spelletje en dan houden we voor gezien. We hadden voor morgen een aantal mooie wandelingen op de planning staan maar het is te hopen dat het meer een beetje wil meewerken. De weersverwachtingen zien er in ieder geval niet best uit en het ziet er naar uit dat we ons mogen opmaken op wederom een erg regenachtige dag ⛈

Nou nou, het weer zit niet echt mee zo. Hoop dat het gauw beter wordt, want het gaat nu wel hard hoor voor jullie. En weer politie controlle, ze moeten jullie wel hebben zeg, maar ook weer gelachen🤭🤭 en dat is het belangrijkste. Geniet van jullie stulpje, dan kijken wij uit naar jullie volgende verhaal/avontuur 👋👋