Cradle Mountain en Oudjaarsavond

Australië,

Vandaag zijn we eindelijk eens níet. Om 6u al wakker, maar pas om 7u!😂 Gelukkig is de onweer weer voorbij en schijnt de zon. Na een ontbijtje en een goeie douche stappen we weer in de auto. Vandaag staat Cradle Mountain op het programma, maar eerst nog even een stukje karren.🚗

Omdat we niet zeker zijn of we vanavond bij onze overnachtig nog een open supermarkt kunnen vinden nu het oudjaarsdag is stoppen we bij een lokale supermarkt in een van de dorpjes waar we doorheen komen. We slaan wat barbecue spul in en gooien het in onze koeltas onder de koelelementen. Helemaal klaar om te gaan nu!

Een halfuurtje later worden we door de politie van de weg afgehaald, maar aangezien alle auto's voor ons ook moeten stoppen zal het wel een of andere routine controle zijn. We zitten al klaar met papieren, rijbewijs etc maar dan blijkt dat Bob alleen maar even hoeft te blazen. Helemaal trots op zijn eerste keer blazen, en dat op Tasmanië, vervolgen we onze weg naar Cradle Mountain..

We parkeren de auto en stappen in de eerste beste shuttle bus het park in. Deze brengt ons naar de een na laatste halte, waar wij vandaan een hike gaan lopen
We beginnen op een pad van vlonders over een prachtig landschap van vooral groen en oranje. Maar al snel beginnen we aan een klim van trappen, keien en rotsen. We lopen tussen de bergen door, door een bos en nog hoger de bergen op. We zien een aantal wombats, schieten een aantal foto's en verbazen ons nog een aantal keer dat je hier zo weinig mensen tegen komt terwijl dit hét Park van Tasmanië is. 🤔
We lopen via een eindeloze trap langs watervallen en zetten vervolgens de afdaling weer in naar Creator Lake. We gaan verder langs dit meer weer bergopwaarts en kijkem op de top over Dove Lake, hét meer van Cradle Mountain welke prachtig uitzicht biedt op Cradle Mountain itself. Het is ijzig koud, vooral omdat wij stug onze korte broeken aan hebben gehouden, maar het is bewolkt en het waait hier zo hard dat het voelt alsof het vriest.
Met 't kippenvel op onze benen zetten we de afdaling weer in naar Wombat Pool, een kleine meer tussen de verschillende grote meren in.
Op een uitzichtpunt op onze weg naar wombat pool zijn we nog getuigen van een huwelijks aanzoek, waarna mevrouw zo blij is dat ze huilt, lacht en ons bijna om de hals vliegt. Vervolgens loopt ze nog 15 minuten pal achter ons te freaken en verteld ze het liefst iedere voorbijganger (bij dat het rustig is hier..) wat haar toch net is overkomen. 😂
Gelukkig halen ze ons is als wij even de tijd nemen om een Echidna die onze weg kruist op de foto te zetten.
Niet veel later staan we aan Wombat pool en vanaf hier klimmen en dalen we weer via een eindeloze trap naar Dove Lake. Het meer is prachtig, maar helaas is het het rete druk (lees: alle luie mensen die alleen hier uit de bus stappen voor een foto en weer weg gaan) en besluiten we de hike hier te stoppen en met de bus terug te gaan. Het is ook mooi geweest, de beentjes kunnen wel een korte zit gebruiken na al die klims van afgelopen 2.5u.
We lopen vervolgens nog 1 hele korte hike, doen een bakkie en vertrekken richting onze overnachting.
We bedenken ons dat we natuurlijk nog wel een alcoholische versnapering moeten inslaan voor vanavond (oudjaar, wiehooeee!) 🤓. Dus opzoek naar de eerste beste bottle shop in het dorpje vlakbij de overnachting... Het is even zoeken maar we vinden een miniscule slijterij en slaan het nodige in.

We overnachten in een b&b, maar als we er aankomen is het nog veel mooier dan we dachten. We hebben een hele bungalow met alles erop en eraan op een klein bungalow park maar met zoveel ruimte om de bungalow dat het lijkt alsof je in the middle of nowhere zit.
We steken de bbq aan en spelen nog een spelletje op de veranda. Het stikt hier van de wilde dieren maar helaas is het zo donker dat je geen hand voor ogen ziet. We genieten van de geluiden om ons heen en lachen stiekem om de Kookaburras die zo'n opvallend lachend geluid maken continue dat het aanstelijk is.
Maar het koelt snel af en we kijken de laatste uurtjes nog even dé muziekshoe van Sydney op tv met natuurlijk het grote vuurwerlspectakel! Van muziek kunnen ze nog heel wat leren, vuurwerk kunnen ze wel! ✨

Dan is het 2020 en knallen we de kurk!!🍾 Een beetje vroeg voor iedereen in Nederland, maar alvast de allerbeste wensen van ons vanuit Tasmanië! Dat het vanavond een mooie feestje mag zijn! ✨🥂

Wat heerlijk om in deze omgeving een nieuw jaar in te luiden! 🍾🍾🍾

Nicole 2019-12-31 14:20:31

Mooi verhaal, en wat die alcohol controle betreft, hij heet niet voor niets Bob. Ik ga nog even googlen naar de dieren die jullie hebben gezien, geen idee hoe ze eruit zien. Deze bijzondere jaarwisseling gaan jullie niet snel vergeten. Proost op 2020 🍾🥂

Jolinda 2019-12-31 14:37:02

Wat een geweldige verhalen weer en unieke locatie om 2020 in te luiden💥. En al die dieren geluiden die jullie stuurden, geweldig. Een mooi jaar voor de boeg.

Rob 2020-01-01 12:34:21

👍🏻🥂😘have fun

Karin 2020-01-01 13:30:44

Dit gaan jullie inderdaad nooit vergeten geweldig om in deze prachtige omgeving 2020 te starten. En wat een mooie foto’s alweer geweldig. 🥂