Eindbestemming: San Francisco!๐ŸŒ‰

Verenigde Staten, Larkspur

Het was vannacht zowaar warm, nog niks vergeleken met andere bestemmingen maar voor Yosemite begrippen was het aardig warm. Helaas was dit alweer onze laatste nacht hier, vandaag vertrekken we richting San Francisco..onze eindbestemming.

Misschien maar goed ook, want waar gisteren (en nu weer) de watertank leeg was is nu de tank met afvalwater overvol en ook dat kunnen we hier niet oplossen. Daarbij kijken we ook echt uit naar een fatsoenlijke douche: deze drie dagen hadden we geen douche op de camping en moesten we het doen met onze mini douche in de camper.๐Ÿšฟ
Opzich prima, maar daar ben je echt heel snel klaar mee kan ik je vertellen. Op naar een camping mét voorzieningen! En dus vertrekken we weer best vroeg. We hebben dan ook weer een redelijke rit voor de boeg, met aan het begin weer die fijne bergpas om Yosemite uit te komen.๐Ÿ•

De grap van de dag is, dat we op onze route om Yosemite uit te rijden een andere camper tegen komen van Cruise America. Opzich niet zo gek want er rijden honderden van die dingen, maar wel toevallig is dat het precies dé Nederlanders zijn die we eerder spraken. En niet pas een keer, nee..we kwamen ze voor het eerst tegen op weg naar Zion, de dag erna kwamen we ze tegen ín Zion, een aantal dagen later kwamen we ze weer tegen in Valley of Fire, daarna op de zoutvlakte in Death Valley. We stonden zelfs op dezelfde camping ná Death Valley en nu reden we ze vanochtend dus weer voorbij. Voor de 6e keer kwamen we dus dezelfde Nederlanders tegen, HOE DAN?! Op zulke grote afstanden en in zulke grote parken..als je het zou willen zou het je niet lukken.๐Ÿ˜…

Maar goed, we rijden dus naar San Francisco. Eerst over die bergwerg, daarna door wat kleine dorpjes en over een lekker heuvelachtig landschap met zulke steile klimmen dat de camper het soms wel zwaar heeft. Maar de heuvels worden steeds minder hoog, tot we weer zo'n soort Schotland achtige omgeving met vooral veel gras en koeien in rijden.๐Ÿฎ en ergens achter die groene heuvels, ligt San Francisco en alle buiten steden die er omheen liggen. En dát hebben we gemerkt. WAT een chaos op die snelweg. Ze zijn hier echt de beste in 'kruispunten' op snelwegen maken waarbij zes banen zich op één punt gaan opsplitsen in vier verschillende richtingen met bizarre fly-overs en super veel chaos. Iedereen moet van baan wisselen, iedereen moet in- en uitvoegen en dus gewoon CHAOS.๐Ÿ›ฃ Maar we rijden ondertussen als echte Americanos en manoeuvreren ons succesvol overal tussen door.
We rijden eerst nog wat voorbij de camping, want we kamperen praktisch naast de Golden Gate Bridge, en daar willen we natuurlijk even een kijkje gaan nemen. We proberen eerst een route met allemaal uitzichtpunten maar hier staan zó veel mensen geparkeerd en zó chaotisch (auto's twee rijen breed waardoor die eerste rij nooit meer weg kan, super fijn) dat we hier onze camper echt nooit kwijt kunnen. Als we weer aan het begin komen zien we een andere parkeerplaats en hier rijdt net een auto weg, dus we zetten snel onze dikke bolide op dat plekje: we nemen het wandelpad wel naar het uitkijkpunt (onder het mom van 'dan doen we vandaag ook nog wat'). Daar aangekomen hebben we links San Francisco liggen, dan de Golden Gate en rechts kijken we uit over zee. Het bizarre is (buiten de brug om uiteraard) dat je hier écht niet ziet waar zee over gaat in lucht. De horizon(die je dus niet ziet) is gewoon wit, heel raar. Na de nodige foto's, selfies en foto's maken van andere toeristen die graag samen op de foto willen lopen we weer terug en gaan we naar de camping.

Daar treffen we een super leuk vrouwtje achter de balie die ons alles verteld over San Francisco (hoe het 'openbaar vervoer' hier werkt, hoe we met de Ferry daar morgen komen etc). Als de camper geïnstalleerd staat springen we allebei eerst onder een goede douche, dat hadden we nodig! En komen daarna tot de conclusie dat we nog moeten eten en niets eetbaars meer 'in huis hebben'. Hmm, hier in de buurt zit op loopafstand niet echt wat en we hebben ook niet echt zin om ver te rijden of echt in een restaurant te gaan zitten. Dus we pakken snel even de camper naar Jack in the Box. Een of andere Amerikaanse Fastfood keten die je hier overal ziet.
Maar dat 'snel even op en neer' voor wat eten duurde iets langer dan gepland. We nemen per ongeluk een afslag te vroeg waardoor we door een woonwijk heen moeten. Iedereen kijkt ons hier aan alsof ze in hun hele leven nog nooit een camper hebben gezien. Daar komt nog bij dat het donker begint te worden en we in een of andere eenrichtings wijk terecht zijn gekomen waar je rondjes blijft rijden voor je gevoel tot je komt waar je moet zijn. Maar goed we komen er.๐Ÿ˜…

Maar nu komt het: we denken allebei een menu te bestellen van een hamburger, met aardappel partjes en een soort milkshake. Blijkt dat we een combo deal hebben besteld van hamburger, friet en een liter frisdrank met daarnaat nog die aardappels en milkshake, OEPS.๐Ÿ˜‚ Beetje te veel.. maar we voelen ons nu wel echt bijna ingeburgerde Amerikanen nu. Snel rijden we (nu wel in 1x via de goede weg) terug naar de camping en eten daar onze veel te grote avond maaltijd op. Wel lekker!๐Ÿฅ™๐ŸŸ
'S avonds buiken we nog uit naast de camper, aangezien het nog heerlijk is buiten. En bedenken we wat we morgen willen gaan doen in SF!
Op tijd weer naar bed, morgen gaan we vroeg met de ferry om onze laatste dag goed te besteden!

Super mooi allemaal! geniet er nog een paar dagen van! Groeten uit Hong Kong!

chris 2018-04-23 06:24:20

Geniet nog als echte Amerikanen, nu het nog kan. Mooie foto's van de brug en verdere omgeving. Leuk verhaal, even snel een hapje eten.

Jolinda 2018-04-23 06:40:14

Nog heel even genieten....veel plezier in SF

Nicole 2018-04-23 07:52:34

Wat is het goed dat jullie iedere dag een verslag hebben geschreven anders waren jullie heerste stuk alweer vergeten dikke kus voor beiden

Oma 2018-04-23 11:23:59

Jaja, het rondje is bijna compleet, wat hebben jullie een mooie reis gemaakt zeg en met dit blog hebben wij mee kunnen genieten. Geniet nog van de laatste km in dit veelzijdige land.

Rob 2018-04-24 00:29:02

Mooi! en jammer dat het er bijna op zit. Ik ga jullie Blog missen! Geniet van de laatste dag en alvast een goede thuisreis.