Off to the Grand Canyon

Verenigde Staten, Ash Fork

• weer verlaat door gebrek aan verbinding!-

De dag begint weer vroeg in Bullhead City. We hebben nu echt een beetje ritme, maar zijn alsnog elke dag om 6uur wakker. Maar opzich prima, dan kunnen we op tijd vertrekken en rustig aan doen of, net zoals vandaag nog eerst even langs een Walmart voor we gaan rijden.

Met de nodige boodschappen weer binnen gaan we Bullhead City weer uit en vertrekken richting de échte oude route 66. En dan eentje die niet zoals gisteren nu een snelweg is, maar echt een slingerweg dwars door de bergen. Vlak voor deze route 66 begint komen we door het dorpje Oatman, hier lopen ontelbaar veel ezels los in het dorp: midden op de weg en in de berm. We stoppen nog even op een parkeerplaats waar een hele kudde staat. Hier liggen ook een paar 'stukken' van wat eerst een slang was, ze zitten hier dus echt!
Na dit dorpje begint de route, een prachtige slingerweg door de bergen. Gelukkig rijden wij aan 'de goede kant', namelijk tegen de berg aan en rijdt het tegemoet komende verkeerd aan de rand.
We rijden rustig aan en aangezien het vrijwel verlaten is daar rijden we daarmee ook niemand in de weg. Boven op de top stoppen we nog even om van het uitzicht te genieten, hoe mooi!
De weg vervolgt zich weer terug naar beneden een daar rijden we weer de onbewoonde wereld in lijkt het. Een beetje het wild west gevoel hier. Soms een huisje her en der en net zoals gisteren soms een hele rij brievenbussen langs de hoofdweg.๐Ÿ“ซ๐Ÿ“ช

Uiteindelijk draaien we weer de snelweg op en rest ons een hele lange rit naar de Grand Canyon. De snelweg loopt door vlakke open velden met erg harde wind, waar het moeilijk is de camper recht op de baan te houden. Langzaam veranderd dit weer in meer bergen en rijden we weer van groene gebieden, naar kale gebieden en terug naar groene gebieden. Overal wordt gewaarschuwd voor overstekend wild maar meer dan een aantal ezels en koeien in de berm zien we niet. Het waait soms nog zo hard dat we langs de weg het zand in een tornado rond zien draaien!๐ŸŒช

Waar we snelweg weer afgaan rest ons nog iets minder dan een uurtje naar onze camping in het nationale park. Maar, daar staat een wildlife park aangegeven, net zoiets als de beekse bergen en we besluiten daar nog doorheen te rijden. Je rijdt door de verblijven van onder andere berggeiten, schapen, buffels, beren en wolven!๐Ÿบ๐Ÿป๐Ÿ๐Ÿ

Uiteindelijk gaan we verder en hoeven we alleen maar rechtdoor, rechtdoor, rechtdoor en rechtdoor. Eindelooooos..nouja een uur lang dus. Maar, dan zijn we er ook! Het nationale park van de Grand Canyon! Wiehooo, hoogtepunt!; letterlijk (zo'n 6500 feet) en figuurlijk๐Ÿ˜.

In dit park ligt onze camping. Als we daar aankomen staan er gewoon herten (muildierherten) langs de weg, op de weg en uiteindelijk ook overal op de camping. Tientallen..leuk! We checken in, maar als we bij ons plekje aankomen blijkt hij vol..oh shit, de camping zit volgeboekt. Wat nu? Nouja, wij hebben twee maanden geleden al reserveerd dus ze regelen het maar. We rijden terug naar het infopunt en leggen het uit. De beste man gaat met zijn golfkarretje even hoogte nemen en inderdaad, onze plek is vol. JOH. En de mensen zijn er niet, dus eh ja pak maar plek 123 dan ipv 119. Oké top! De camping was toch vol? Maar goed, doen we!

We zetten de camper op zijn plek en kleden ons om, want het is ondertussen 16:15 en we willen de zonsondergang in de canyon zien vanavond. We haasten ons naar de pendelbus die rijdt in dit park en een halfuur later stappen we uit. Vanaf hier gaan we een aantal haltes lopen. Je loopt dan 'op de rand' (natuurlijk niet echt op de rand) van de canyon en hebt prachtig uitzicht. Zo lopen we een paar kilometer, genieten van hert uitzicht en schieten de nodige foto's. Het waait hier ontzettend hard, zo hard dat zelfs de vogels die de canyon uit vliegen hier moeite mee lijken te hebben. Wanneer we een heel stuk hebben gelopen pakken we het busje naar het een na laatste punt, maar ondertussen is de zon bijna onder en is het ijzig koud aan de rand, zeker in je korte broek.๐Ÿ˜… En aangezien het bewolkt is en de zonsondergang vandaag niet zo mooi gaat zijn als normaal (helaas) nemen we vrijwel direct de bus terug naar de camping. Zo zijn we ook de grootste drukte voor.

De camping oplopende bedenken we ons nog dat een zaklamp meenemen best handig was, het is nu pikkedonker en voor je het weet loop je tegen loslopend wild aan.๐Ÿค” Maar we weten de camper terug te vinden, yes! Blij dat we lekker warm weer binnen kunnen zitten trekken we nog een drankje open en bereiden ons weer voor op morgen!

Goed dat jullie nog een plekje op de camping vonden, unieke plek met al die dieren. Hele mooie foto's weer, we genieten volop met jullie mee. Top vakantie!

Jolinda 2018-04-12 19:25:06

Geweldig zeg! super mooi! Geniet er maar lekker van, maar dat doen jullie wel.... Ik ben inmiddels weer in Nederland, vanmorgen geland om 9.00 uur Enjoy!

Chris 2018-04-12 19:29:24

Wat een leuk verslag Bob en Lenneke. Zo kunnen we een beetje meegenieten. Het is een land van uitersten ook wat het weer betreft. Geniet ervan.

Mieke 2018-04-12 19:33:58

Echt, echt onwijs wat jullie allemaal zien en ervaren. Door die bergweggetjes rijden is wel iets voor Bob๐Ÿ‘Œ en dan al die wilde dieren, wel iets wat anders als Luna op de bank๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„. Nu een week onderweg en nog een mooie tijd voor de boeg, ENJOY๐Ÿ˜™

Rob 2018-04-12 19:35:02

Super gaaf zeg wat jullie allemaal zien en tegen komen, super gaaf mooie natuur en natuurlijk allerlei dieren. Wat een trip en een ervaring leuk dat we het kunnen volgen zo op deze manier. Geniet ervan en wij blijven het natuurlijk volgen. Groetjes ๐ŸŒž๐Ÿ˜˜

Emiel 2018-04-12 20:36:31

Wauw wauw wauw! Wauw wat een verhalen en nog meer wauw voor de foto's! Geniet er maar goed van samen!๐Ÿ˜˜

Suzanne 2018-04-12 21:26:51

Geweldig wat jullie mee maken en zien en wat fijn dat wij het ook alle maal kunnen lezen en zien met die mooie foto,s kus Oma gerard