Off to Sydney

Australië, Sydney

Het is maandag 20 januari en dat betekent twee dingen, namelijk dat we onze huurauto na twee weken trouwe dienst weer moeten inleveren én dat we officieel kunnen zeggen dat we volgende week weer aan het werk zijn. Wat een topdag!

Omdat we nog een redelijk stukje moeten rijden gaat de wekker al vroeg en stappen we na een vluchtig ontbijt bepakt en bezakt in de auto. En dat blijkt geen overbodige luxe, want het is maandagochtend en naarmate we dichterbij Sydney komen rijden we langzaam de file in. 🚗🚗🚗🚗 De inleverlocatie bevindt zich echt midden in het centrum van deze mega stad dus onze links-rij-kunsten worden behoorlijk op de proef gesteld maar we halen het uiteindelijk dan toch én precies op tijd! 🚥 In tegenstelling tot het ophalen gaat het inleveren extreem snel, na 5 minuten heeft men de auto gecontroleerd, al het papierwerk afgehandeld en staan wij alweer buiten.

Super fijn natuurlijk maar eigenlijk ook weer niet... Het is namelijk pas 10:15 en we kunnen pas om 14:00 onze accomodatie in. Gelukkig is het inmiddels eindelijk droog en dus besluiten we er maar een kleine kroegentocht van te maken. Maar dan zónder kroegen en met koffie, heel veel koffie. ☕ En zo verplaatsen we ons tergend langzaam met al onze koffers en rugtassen door de stad richting ons appartement terwijl we om de paar honderd meter stoppen bij een cafétje voor een koffie, een sapje en/of een ontbijtje. En dat gaat zo door tot we om 13:30 een mail ontvangen dat het appartement schoon is en dat we kunnen inchecken, hoezee!🥳

Voor deze laatste drie nachten hebben we een lekker 'luxe' appartement geregeld in een mooi wijk net buiten het centrum. We droppen onze spullen en frissen onszelf even op om niet veel later weer de benauwde buitenlucht in te stappen. Het is inmiddels al halverwege de middag dus we kiezen er maar voor om nog even richting het centrum met dé highlights van Sydney te lopen. Op de kaart lijkt het alsof we daar best dichtbij zitten maar deze stad is gigantisch en de afstanden bizar groot. We hebben uiteindelijk toch een klein uurtje nodig om, via de prachtige botanische tuinen, aan te komen bij het wereldbekende Opera House. 🎶 Daar aangekomen moeten we vlug schuilen voor een fikse onweersbui die plots overtrekt maar als de zon weer begint te schijnen genieten we van dit indrukwekkende bouwwerk voor ons. Daarna nemen we plaats in de schaduw op een terras direct aan het water met een grandioos uitzicht op de Harbour Bridge. Wat een gigantisch en massief bouwwerk is dat zeg! Het is onmogelijk om dat goed over te brengen op foto's maar hij is groter dan welke brug in Nederland dan ook.🌁

Inmiddels valt de avond alweer en lopen we via het zakencentrum van Sydney met
haar torenhoge wolkenkrabbers weer langzaam terug naar ons appartement. Van al dat geslenter in de benauwde buitenlucht zijn we behoorlijk uitgeput geraakt dus na een bliksembezoek aan de supermarkt onderweg springen we 'thuis' eerst even onder een ijskoude douche. Hierna duiken we op advies van onze verhuurder een pub in om de hoek van ons huisje waar ze blijkbaar elke dag een leuke daghap hebben. Maandag is burgerdag en de keuze is dan ook heel snel gemaakt, én lekker dat ze zijn 😳🍔. Na een net zo lekker toetje gaan we weer op huis aan. Terwijl we nog wat gemiste Nederlandse programma's terugkijken draaien we een wasje en dan gaat het licht uit. Op naar morgen!

Ja op het einde is alles een koude douche jullie moeten maar denken aan alles komt een einde en deze reis kan niemand jullie meer af pakken geniet nog van deze dagen liefs oma

Oma 2020-01-20 15:37:50

bij jullie ook “blue monday” hihi

annemarie 2020-01-20 16:13:37

En dan nu de After Party in de wereld stad "Sydney". Zal wel wennen wezen even zonder auto, veel plezier🎉

Rob 2020-01-20 23:19:21

Hoi Bob en Lenneke Wat een geweldig mooie dingen hebben jullie beleefd en gedaan. Jaloersmakend. Nu nog een paar dagen in Sydney. Denk nog maar niet aan Nederland.