Universal Studios @ Hollywood ⭐

Verenigde Staten, Lytle Creek

Vanochtend werden we wakker, verbaasd dat het al licht begon te worden buiten en het dus duidelijk geen 3 uur 's nachts was, maar 6 uur; nieuw record! Niet veel later stappen we uit bed, want we moeten dus de ochtendspits trotseren richting Los Angeles en onderweg nog ergens boodschappen doen.
Buiten is het hier nog erg koud aangezien de zon nog niet boven de bergen uitkomt en dus trekken we maar weer ons warme kloffie aan. Niet vergeten om te kleden voor we naar LA gaan, want we wordt vandaag een super warme dag verwacht daar. Omgekleed en wel vertrekken we optijd, met 90 kilometers op de teller richting LA. Halverwege stoppen we nog om even langs een Walmart te gaan voor wat belangrijke dingen die we vergeten waren mee te nemen. En verrassend genoeg: deze Walmart heeft wel verse producten.πŸ₯’πŸ… Wat trouwens ook opvallend is is dat echt overal waar je komt een (of liever meerdere) Amerikaanse vlaggen hangen. Echt overal. Het is ook maar goed dat we onze korte broeken nog aan hebben getrokken want bij deze stop is het al super heet buiten!
Maar goed, hierna rijden we verder, de chaos van LA in. Gelukkig hebben we niet echt file en kunnen we redelijk door rijden. Maar jeetje, wat een chaos die snelweg daar. 8 banen breed welke op hetzelfde moment in vier verschillende richtingen gaan opsplitsen. Maar, bob rijdt als een pro en zet de camper veilig en wel in de parkeergarage van de Studios. Het is precies 10uur en dus tijd om naar de ingang van het park te gaan.
Nog voor de ingang begint het gekkenhuis eigenlijk al. Je loopt door een soort straat met allemaal over de top winkeltjes en restaurantjes voor je bij de ingang komt. Het park zelf is net zo typisch amerikaans over de top, maar wel echt erg leuk. Veel attracties zijn op 3d gebaseerd en laten je denken in een echte achtbaan te zitten terwijl dit niet zo is. We vermaken ons prima en omdat het niet druk is en het park niet super groot, weten we alles in het park te kunnen doen en zien. Het is alleen afzichtelijk warm, 35 graden! 🌞 Gelukkig zijn alle wachtrijen zijn voorzien van schaduw doeken en hangen in het hele park van die soort vernevelaars en mist-fans: lekker verkoelend!πŸ’§
We vermaken ons ook enorm met mensen kijken en ons verbazen hoe de meeste Amerikanen echt net zo breed zijn als ze lang zijn.
Maar tegelijkertijd is het ook niet gek als je ziet wat ze hier verkopen. Waar de ene kraam hoorntjes verkoopt met een kilo ijs, krijg je aan de overkant een gigantische hotdog met friet en daarnaast zit weer een koffie en donutwinkel waar je 'big donuts' kan kopen. Dit laatste leek ons wel een goed idee, want kom op.. als je in de USA bent moet je sowsieso donuts eten en als je een extra grote kan krijgen, waarom niet? Deze zijn wel zo groot, bijna family size, dat we er samen eentje nemen. Je krijgt hem ook echt mee in een soort van taartdoos, waar je in NL een goede 8-persoons taart in koopt.
Chris is toevallig ook in LA en we hebben nog contact met hem. Hij komt langs de studios op weg terug naar LA en besluit daar nog even te stoppen. Super toevallig lopen we hem daar tegen het lijf zonder dat we nog ergens af hebben gesproken. We gaan nog even ergens wat drinken een hapje eten samen voor wij onze weg weer moeten vervolgen naar de volgende camping. Hoe bizar hè, zit je dan zo ver van huis ergens in een toko in de studios in Hollywood met een bekende wat te eten!
We stappen om 19u weer in de camper en rijden net voor het donker wordt de snelweg weer op. Om half 9 checken we in op de camping: Bonita Ranch in San Bernardino. Weer een prachtige camping midden in de bossen, deze keer wel met stroom en water: fijn! Ook een douche en toilet gebouw, altijd handig..want in die mini douche in onze camper sta je liever niet.πŸ˜… Het blijft trouwens ook maar vreemd dat openbare douches hier niet eens een deur hebben die op slot kan, maar slechts een douche gordijntje.πŸ€”

Voor we het weten is het weer tijd om ons bed op te zoeken, morgen wordt weer een lange dag met veel rijden en wandeltochtjes maken. Via Joshua Tree gaan we naar Bullhead City.

⬇⬇⬇⬇⬇ voor foto's!

Leuke foto's weer en de donut op kunnen krijgen?

Jolinda 2018-04-10 16:23:15

Ja ja het ziet er allemaal weer super uit, en hoe klein is de wereld dan toch samen met Chris op het terras super leuk. πŸ˜‰

Emiel 2018-04-10 16:40:51

superleukπŸ‘πŸΌ

annemarie 2018-04-10 17:17:35

Wederom genoten van jullie verhaal en belevenissen, maar wat moeten jullie wel niet ervaren πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€