Off to Tasmania ✈️

Australië, Hobart

Om 6 u staat de wekker, zodat we rond 7u op het vliegveld kunnen zijn, maar omdat we allebei al zo vroeg lagen te slapen zijn we om 5u echt wel klaar wakker en stappen we niet veel later uit bed. Om 7u zitten we dan ook zonder koffers achter douane op het vliegveld, ietsje eerder dan gedacht. Bakkie koffie en een ontbijtje dan maar.. 🤔

Anderhalf uur later boarden we en vertrekken we richting Tasmanië, waar we een klein uurtje later al weer landen.✈️ We halen snel onze tassen op en bellen de maatschappij waar we een auto gehuurd hebben. Alles is tiptop geregeld, want 3 minuten later zitten we in een busje richting de verhuurmaatschappij! En een halfuurtje later rijden we met onze auto richting het centrum van Hobart, de hoofdstad van Tasmanië. 🌁 Bob ziet het nog niet zitten om aan de linkerkant van de weg te rijden, dus die slaat nog even af.. 🙄
We slaan even een aantal dingen in voor onderweg, doen wat boodschappen en zijn vervolgens te vroeg bij het hostel waar we slapen om in te checken..dan maar meteen door naar Mount Wellington. Hier rij je vanuit de stad binnen een halfuurtje naar toe en heb je een prachtig uitzicht over de stad vanaf grote hoogte. De weg er naar toe is een super klim, maar prachtig! Bob durft het inmiddels ook aan en rijdt een stukje de berg op, maar daar blijft het dan ook bij voor vandaag..
Op de terugweg moeten we nog vol op de rem voor een edchina (mierenegel) die de weg oversteekt. We raken hem net niet.. op een haartje na, en wachten dan rustig tot hij weer in de berm is. (.. bob zijn eerste Australian wildlife, yes!) 🦔

Terug in hobart checken we in, slepen we alle spullen naar boven en besluiten we even richting de haven te wandelen. Daar blijkt een of ander food festival bezig. Het is ontzettend groot en druk met overal kraampjes, binnen en buiten met alle soorten eten en drinken die je je maar voor kan stellen. We bestellen een bierproeverijtje, met 4 verschillende biertjes in de meest gekke smaken..🍺 Een standaard, een watermeloen ipa, brekkie juice boho pils en chocolate-milk stout, niet allemaal even lekker 😂

We lopen nog een rondje door het centrum en eten savonds in de haven. Salade met zalmfilets en Fish 'nd Chips, maar beter.. incl calamari en Coquille! 🐟

We sluiten de dag af met een filmpje in de bios en duiken weer vroeg in bed, helemaal gesloopt na deze lange dag.. 😴

Geweldig alweer om jullie avontuur te lezen. Echt wel vroege vogels hoor jullie, echt overal RUIM op tijd :). Al de eerste dag op Tasmania veel gedaan en gezien en als klap op de vuurpijl een gezellig food festival. En Bob, links rijden lastig?? Went vanzelf wel hoor. Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur en welke wildlife jullie nu gaan tegen komen........

Rob 2019-12-28 11:48:44

Jullie net gesproken en "gezien" met watts app bellen, nu weer een mail met foto's... Lang leve de mobiele telefoons😊💋.

Nicole 2019-12-28 11:51:40

Wat een prachtig uitzicht!