On the road

Verenigde Staten, Marina

De wekker staat vanochtend om 8 uur, nog bang dat we hierdoor heen zouden slapen een aantal extra wekkers gezet. Niet beseffend dat door het tijdsverschil je na een aantal uur slapen klaar wakker in je bed ligt aangezien je eigen ritme vindt dat het allang tijd is geweest om op te staan. Toch stug blijven liggen maar om 7 uur waren we echt klaar wakker en dus maar hup uit bed! Met alle spullen weer ingepakt gaan we op naar de Starbucks tegenover het hotel voor een goede koffie en een ontbijtje.🥐☕ Daar zittend vragen we ons af wat we in vredesnaam gaan doen tot we de camper mogen halen. We mogen dan al wel om 11 uur komen, maar het is pas half 9 en er is hier in de buurt nou niet echt wat te beleven en zeker niet als je een koffer van 23kg achter je aan sleept. Dus besluiten we maar nog een keer te bellen om te vragen of we misschien nog eerder mogen komen en dat mogen we! Om half tien komen we aan bij Cruise America, waar onze camper al voor ons klaar staat.🚙 We krijgen nog onze campingstoeltjes mee, ons persoonlijke pakket (handdoeken, dekens, kussens etc) en alle keukengerei. We pakken onze koffers uit en na een korte uitleg over de camper en alle aansluitingen was 'it all ours' en konden we gaan; spannend!

We vertrekken dan ook direct richting de Walmart; want er moeten inkopen gedaan worden! En waar kan je dat beter dan bij de Walmart zou je denken!?
Goed, we vertrekken dus en echt nog geen 100 meter verder rijden we over een drempel, vliegt er een keukenkastje open en vliegen mijn vitamine pillen door de camper. OEPS!😌 Dat keukenkastje zat blijkbaar niet goed dicht...
Bij de Walmart aangekomen zetten we de camper lekker breed, over twee plekken want dat mag en kom op, zoveel ruimte hebben we ook echt nodig toch met zon dikke camper?! Uitgestapt zien we dat we echt makkelijk op één plekje hadden gepast, we hebben dan voor Amerikaanse begrippen ook maar een bescheiden campertje natuurlijk...
Maar goed, het is niet druk dus we laten hem lekker staan. Nu eerst 'snel even boodschappen doen'.

In de Walmart lopen we eerst even snel over de afdeling met non-food artikelen en jeeeetje wat is het hier groot en wat kan je hier bizar veel kopen! We hebben nog wat dingen nodig voor in de keuken en weten dat allemaal te vinden. Ook tikken we voor 8 dollar even een koffieautomaat op de kop, zodat we soms ook een vers bakkie kunnen zetten.☕
Daarna is het tijd voor de echte boodschappen. Waar ze hier een overload hebben aan zoetigheid en diepvries producten is er gewoon NIETS vers! Echt niets; niet eens één appel of een krop sla te bekennen. Laat staan vers vlees😌 Gewoon echt 0. Balen! Want wat gaan we dan eten? Het lijkt erop dat je hier alleen kant en klare maaltijden mag eten. Vol verbijstering gaan we dan ook, terwijl we in de rij staan om af te rekenen (die mensen achter de kassa werken nou niet echt door hier..), op google snel op zoek naar een andere soort supermarkt in de buurt waar wel verse producten zijn. En bingo! Een stukje verderop zit een soort Turkse toko waar we besluiten heen te gaan. Opgelucht zien we dat ze hier gewoon kip en gehakt verkopen (naast geiten hersens, bah!) en slaan dit dan ook even goed in (we hebben toch een vriezer...). Ook hier kunnen we nog wat verse groentes scoren, maar het blijft bij ui, komkommer en tomaten. Meer is er gewoon niet.
Vanaf daar begint ons eerste echte stuk van de route. Dit eerste stuk rijden is even wennen, aangezien je met de camper gewoon nagenoeg even breed bent als je rijstrook. Maar eenmaal lekker op weg, gaat het steeds beter!
We rijden zo'n 100 miles richting het zuiden richting Monterey en hebben daar een net ten Noorden van een camping geboekt: Marina Dunes RV park. Onderweg komen we nog een tentje tegen met allemaal vers fruit en verse groenten; yes! Hier slaan we dan ook nog even goed in.

En zoals de naam van het RV park al verklapt; we zitten echt aan de duinen met de camping en dus ook op worpafstand van de zee!🏖 We checken in, krijgen een plekje toegezegd en zetten alles op zijn plek. Na even uitvogelen hoe het werkt met elektriciteit en water aansluiten lijkt alles te werken en besluiten we nog even aan het strand te gaan kijken. En wooooh, wat is het hier prachtig! Kilometers lange duinen, begroeid met een soort vetplanten, strekken zich voor ons uit. Eenmaal boven aangekomen kijken we uit over een super blauwe zee, hoge golven en tientallen vissers. We lopen langs de kust, worden nog bijna door het steeds hoger wordende water voorzien van natte sokken en verbazen ons over de hoeveelheid uitgegeten krabben die op het strand liggen. Ook vinden we nog zogenoemde 'sand dollars'; dit zijn platte zeedieren die behoren tot de zee-egels.

Terug aangekomen op het park maken we onze eerste camper-maaltijd; taco's! 🌮 Tevreden over deze eerste echte dag plannen we na een warme douche, met een verdiend koud biertje de route voor morgen: eerst naar Monterey waar we met een boot de zee opgaan en walvissen gaan spotten(dat is in ieder geval de bedoeling).🔭 Vervolgens door naar een camping ten Noorden van Los Angeles.

⬇⬇⬇ voor foto's

Mooie foto’s ziet er goed uit 👍

Emiel 2018-04-08 06:44:59

❤️❤️❤️ geniet ervan!!

Tjitske 2018-04-08 08:23:40

Super allemaal, enjoy 🖒

Jolinda 2018-04-08 09:13:47

Whoop whoop, vette bak én het avontuur nu echt begonnen! Wauw.

Jolanda W 2018-04-09 10:12:45

Nou het is wel spannend doe voorzichtig heerlijk voor jullie beiden dikke kus