Nice Bryce! 🏞

Verenigde Staten, Bryce

We worden weer wakker in page, vandaag even niet zo vroeg. We hoeven niet heel ver te rijden vandaag en hier in page is niet echt iets te doen. Dus we slapen even een soort van uit, genieten van een goede douche en doen nog even boodschappen in page. Daarbij rijden we over de stuwdam van het stuwmeer, en dat ding is echt super mega hoog!

We vervolgen de weg na het boodschappen doen naar Bryce Canyon, dat is ons eindpunt vandaag en zon 3 uurtjes rijden. We rijden na een kwartiertje alweer deze staat uit en rijden de 3e staat in die we bezoeken met ons road trip. We begonnen in California, reden een aantal dagen geleden Arizona in en zijn nu in Utah aangekomen. Hier rijden we ook een andere tijdzone in: het is hier één uur later aangezien dit zon beetje de enige staat is die aan zomer en wintertijden doet. We zijn dus voor een aantal dagen 'nog maar' 8 uur vroeger in vergelijking met Nederland!⏱

De weg die we afleggen is echt prachtig van begin tot eind. We rijden weer langs van die rode ruwe bergen, er doorheen, er overheen en komen uiteindelijk op een lange weg door de bergen met aan beide zijden gewoon gras, bomen en planten. Alsof je in Oostenrijk rijdt. Maar dan begint het nationale park van Bruce Canyon en het is wederom prachtig. Rood en wit gekleurde bergen en in de verte zien we nog sneeuw op de toppen liggen.πŸ” Onderweg scoren we nog hout en een aanmaakblok voor het kampvuur vanavond.πŸ”₯
We zoeken ons camping: Ruby's inn. Een grote camping, maar we staan een beetje aan de rand met uitzicht op het bos. Snel installeren we alles, behalve het water: het is hier koud en gaat vannacht zo vriezen dat waterslangen niet aangesloten mogen worden vanwege bevriezing. Het is overdag zo'n 4 graden en 's nachts wel -7!❄ Bizar toch, als je bekend dat we een paar dagen geleden met de 45 graden in de woestijn stonden?!

Maar goed, als alles staat trekken we onze wandelschoenen en dikke kleding aan en lopen de camping af naar de shuttlebus. We horen ineens nog een vogel geluid, dat lijkt op een Vlaamse Gaai. Maar, het blijkt een andere hele fel blauw gekleurde vogel met een zwarte kuif. Mooi ding! Geen idee wat het was, maar we kregen hem niet op de foto helaas!

De bus brengt ons naar de Bryce Canyon waar we een hiking route naar beneden de Canyon in gaan lopen. Er beginnen hier twee routes, een van 2.2km (ze zeggen 1-2 uur lopen..uh nou nee?) en eentje van 4.4km (volgens hen 3-4 uur lopen πŸ˜‚). Aangezien het nog geen hoogseizoen is gaat de laatste bus zo'n 1.5 later weer terug. Dus we besluiten te beginnen en bij het kruispunt van deze routes te besluiten welke we gaan nemen. We willen uiteraard het liefst die langste lopen, maar als die echt zo lang duurt missen we de bus.
We lopen de Canyon in en ook dit is weeeeer bizar mooi. Zo anders dan de Grand Canyon. Het is heel oranje van kleur, met een witte lijn op een bepaalde hoogte op alle rotsen. En de rotsen vormen een soort amfiteather waar wij dus naar beneden in gaan. Het is weer een steile kronkelweg naar beneden. Het gekke is, beneden aangekomen in de canyon, dat hier ineens een soort bos is.
Bij de splitsing aangekomen zijn we pas een kwartier onderweg en hebben we al 1.1 km gelopen, dus we besluiten toch die lange route te gaan lopen: dat redden we makkelijk! De route is prachtig en biedt de mooiste uitzihten. Aan het eind wacht ons weer een enorme klim omhoog, echt super steil...
Boven aangekomen zien we dat we nog maar 5 minuten hebben voor de bus en de halte is nog een stukje lopen maar we redden hem precies!
Ook hier zitten weer wilde herten en blijkbaar ook veel prairiehonden, maar die hebben we nog niet gezien.

Terug bij de camper maken we het kampvuur aan, maken snel een broodje hamburger en zitten savonds buiten bij ons vuurtje.
  • --ik heb de vogel nog opgezocht, her is een Stellers Gaai. Dus wel een Gaai en daarom klonk hij denk ik ook als een Vlaamse. Foto van internet zit bij de foto's---

Weer zo mooi! Ik geniet er ook van.

Angelique 2018-04-14 07:48:17

Wederom super gave foto’s en wat een verschil qua temperatuur maar dan maakt dat kampvuurtje alles goed, gezellig πŸ˜‰

Emiel 2018-04-14 07:59:32

En je voetjes Len, houden ze het vol?πŸƒπŸƒπŸƒ

Nicole 2018-04-14 08:51:13

Oh jongens wat mΓ³Γ³i allemaal. Het pad naar beneden is net een skipiste....geweldig!

Jolanda W 2018-04-14 08:57:34

Wat een avontuur is dit zeg😲. Op de foto's al verbaasd over de verschillende natuurelementen. En dan de stuwdam, geweldig. Vervolgens de dag afsluiten bij het kampvuur, gezellig!!!!!

Rob 2018-04-14 09:06:53

Wat een prachtige foto's. In het echt natuurlijk nog indrukwekkender! Een prachtige reis en zo leuk dat we mee kunnen genieten. Goede reis verder.

Mieke 2018-04-14 14:43:35

heerlijk om te lezen en te volgen.

annemarie 2018-04-15 10:18:33

Geweldig om te zien en te lezen !! Maak ons maar jaloers !