Lui dagje aan het meer

Australië, Lake Macquarie City Council

Zo dat was ons het dagje wel, not! 😂 Zelden zo lui geweest en zo weinig gedaan, maar voor een keertje ook wel lekker hoor. Na twee nachten was het helaas alweer tijd om onze boomhut te verlaten en door te trekken naar wederom een nieuwe locatie. Het was de hele nacht nogal warm en benauwd dus alhoewel we bij het gaan van de wekker eigenlijk nog een beetje hadden moeten doorslapen wisten we niet hoe snel we onder de hete dekens vandaan moesten komen 🥵. We bakken een eitje met spek en zetten een flinke bak koffie, daarna springen we nog even onder de douche en dan is het alweer tijd om onze koffers in te pakken en voor de zoveelste keer naar de auto te slepen. We doen nog even een snelle schoonmaakronde door het huisje en dan is het tijd om op pad te gaan!

Het zonnetje doet alweer goed z'n best en als we rond 09:00 wegrijden is het al 25 graden, zo zien we het graag. Vandaag geen lange afstanden of moeilijke routes, we hoeven maar een kleine 100km verder naar het noorden te rijden over vrijwel één en dezelfde snelweg 🛣. We zouden eigenlijk pas vanaf de middag kunnen inchecken bij onze nieuwe accomodatie maar voor de zekerheid sturen we de verhuurder brutaal een mailtje met de vraag of we er misschien tóch niet al eerder in kunnen. Tegen alle verwachtingen in blijkt dat geen enkel probleem, hoezee! 🎊 Nog even langs de supermarkt voor het avondeten en dan direct door naar ons nieuwe verblijf waar we dus nog voor 11:00 aankomen.

Dit keer geen boomhut of een stacaravan op een vakantiepark, nee, de komende twee nachten verblijven we in een 'boathouse' op nog geen twee meter afstand van Lake Macquarie. Wederom gevonden via AirBnB en ook nu weer een unieke vondst! Vanuit onze woonkamer-slaapkamer-keuken-in-één kijken we zo uit over het water, een gigantisch zoutwatermeer dat even verderop aansluit op de Zuidelijke Stille Oceaan 🌊. Door de toch wat slechte nachtrust zijn we nog steeds een beetje duf en hebben we moeite om te stoppen met gapen, en de spierpijn van al dat geklauter in de bossen gisteren helpt ook niet echt mee 😂. Met andere woorden, vandaag gaan we vooral zo weinig mogelijk doen en proberen om een beetje bij te komen.

Snel laden we de auto uit en de koelkast vol, daarna gaan de koffers open en komen de zwemkleding en badhanddoeken eruit. Nog even goed insmeren en dan bakken maar ☀️! De zon brand inmiddels behoorlijk (de gevoelstemperatuur is zéker 35+) dus om de zoveel minuten lopen we even snel naar binnen (én de airco) om wat af te koelen. We kijken een serietje en spelen een spelletje als we langzaam maar zeker tóch al een beetje verbranden, oeps🧯. Gelukkig beschikt ons 'boathouse' over twee heuse boten dus tijd om het water op te gaan. Gewapend met twee peddels klimmen we beide aan boord van een eigen kajak en pedellen we het meer op. Het waait en golft behoorlijk maar gelukkig weten we even later zonder (natte) kleerscheuren weer aan te meren😙.

's Avonds bouwen we een verfrissende salade, doen we nog wat spelletjes en genieten we onder het genot van een wijntje nog even na van deze ultiem luie dag.

zo leuk al die verschillende plekken waar jullie slapen... en mooi om te zien dat jullie zo genieten. 😍😍😍

annemarie 2020-01-14 12:33:40

Weer zo'n leuke plek gevonden 👍. Goed smeren he als je gaat bakken, en Bob je hebt altijd nog je pet bij he😜🌞🌞

Nicole 2020-01-14 12:41:14

Wat een heerlijk blije gezichten!! 👍🏻😘

Karin 2020-01-14 17:16:23

En weer een top locatie gevonden, leve airBnB en bolling.com😁. Niks mee toch even een dagje lui zijn, jullie hebben immers vakantie🎊 en voor je het weet.....pff. Volop genieten straalt ervan af en het wijntje hakt er goed in zo te zien🥂🥂