Tuben in Vang Vieng

Laos, Vientiane

Lieve allemaal,

Vang Vieng is een backpackers feest dorp, maar desondanks hangt de relaxte sfeer van Laos er nog steeds. Alle restaurants hebben non stop de tv-serie 'Friends' op de TV aan staan met van die relaxte lougnebanken ervoor. Daar gaven we ons maar al te graag aan over.

Maarrr, er moest natuurlijk ook wat gezien worden. We gingen met de scooter op pad. Stiekem worden we een beetje moe van de vele caves en watervallen. Niks lijkt Phong Nha of Nieuw Zeeland nog te overtreffen. Echter vervelen de karstgebergtes nooit en smiddags zaten we aan een natuurlijk zwembad met een loatiaans pistoletje, geeft toch voldoening! En YESS(!), ze hadden een zipliner het water in. Het kind in Maarten kwam wederom naar boven. Savonds stond de klassieker Ajax - Feyenoord op het programma. Bij een gezellige Irish pub hebben we gejuicht, gepoold en naar de goede live muziek van een irish-men geluisterd.

Daarnaast staat Vang Vieng berrucht om het tuben. Gelukkig gaat het er niet meer zo als vroeger aan toe, toen er nog 30 barren waren en er elke maand maarliefst 2 dronkenlappen overleden. De overheid heeft heel verstandig het bar aantal naar een drietal barren laten verlagen. Het was er echter niet minder gezellig om. Al tubend in de rivier met fantastisch uitzicht werden we door de eerste bar uit het water getrokken. Begon wat onwennig, voorzichtig werden de eerste biertjes ingeschonken. We wisten een volleybal team bij elkaar te scharrelen, konden we mooi alvast wat oefenen voor de src familiedag. Met een BVO'tje doken we enthousiast onze opblaas band weer op naar de volgende bar.. en zo geschiedde, wat een leuke middag!

Jammer echter dat we onze tuktuk misste. Toen het al begon te schemeren kwamen we een bord tegen waar op stond; nog 4km. Oeepss! Het water was ondiep en we moesten onze billen constant optillen. Met nog twee verdwaalde tubers zijn we het water uit gegaan. Het kwam allemaal goed.. wat waren we blij toen we veilig en warm aan ons avondeten zaten.

De volgende stop was Vietianne. De huidige hoofdstad van Laos. Een super moderne stad met heel veel dure auto's maar de authentieke loatiaanse charme is er ver te zoeken. We hebben er een middagje doorgebracht. Er staan een aantal prachtige tempels. De Franse geschiedenis die Laos kent zie je terug in de look a like van de Arc de Triomf. Terwijl het zonnetje onderging werd langs de Mekong rivier de avondmarkt opgebouwd en begon de lokale loatiaan aan zijn avond gymnastiek; aerobics. Lachen! We besloten de bus naar Thakthek te boeken, er stond wat leuks op de planning en we konden gewoon niet meer wachten.

Liefs,
Maarten en Linda

Wat een geweldige foto's weer !! Hier zijn ook de pretparken weer geopend ;)