New Zealand baby!

Nieuw-Zeeland, Christchurch

Lieve allemaal,

en zo begint ons echte avontuur, Nieuw Zeeland!! En wat is het hier koud.. 'Snachts vriest het nog, overdag is het rond de 7 graden. Gelukkig zijn de vooruitzichten beter.

Na een goede vlucht van 9 uur zijn we geland in Christchurch. We vlogen de nacht door en het was hier 6 uur 'sochtends, eerst maar eens wat uurtjes slaap inhalen dus. Daarna zijn we gelijk op pad gegaan, op zoek naar een auto. Langs de backpackers bazaar, niet te vinden.. langs de backpackerscarmarket, bestond niet meer.. langs de Turners auchtion, veelste duur.

Dat begon lekker. Gelukkig hingen er allerlei advertenties met campers te koop in het hostel en dus hadden we 3 afspraken gemaakt voor de volgende dag. Toen zijn we Christchurch gaan verkennen, maar met een lonely planet uit 2008 kwamen we niet ver. In 2010/2011 is hier namelijk een behoorlijke aardbeving geweest en daar zijn de sporen nog goed van terug te zien. Heel de binnenstad staat nog in de stijgers, van de historische kerk is weinig over en winkels bevinden zich veel in containers. Dat hebben ze overigens wel leuk opgezet.

5 augustus, Maarten 28 jaar!! En voor zijn verjaardag wilde hij graag een camper. We besloten om onze 3 opties aan campervans te laten testen bij een garage. De eerste zou al niet meer door de APK komen. De tweede was een Honda.. absoluut niet doen zei de vriendelijke garage meneer. Echter kende hij een vriend die nog een camper had staan, konden we morgen bekijken. Dus werd optie 3 en de nieuwe optie verplaatst naar de volgende. Maarten zijn verjaardag hebben we gevierd met chocoladetaart, een verjaardagsmaal en 'savonds een biertje in de kroeg. Koudste verjaardag ooit voor hem!

6 augustus, VERSLAPEN.... het mocht ook nog niet even mee zitten. Garage meneer was niet meer te bereiken en toen bleek optie 3 verkocht te zijn. Via een ander hostel kwamen we in contact met Anthony, die kwam ons ophalen en heeft ons laten kiezen uit 40 verschillende campervans. We hebben een optie: de Toyota previa uit 1999. Jeeejj! Deze zou pas maandag door de APK kunnen en dus zouden we ons het weekend nog even moeten vermaken. Arme Maarten is hardstikke ziek en ligt met koorts op bed, de overgang van 30 graden naar 7 graden is immers ook een behoorlijk. Linda heeft gewoon een goeie weerstand, opgegroeid op het platteland natuurlijk ;).

In Christchurch is verder niet zoveel te beleven. We zijn nog naar het Canterbury museum geweest en hebben de lichtshow in de botanic garden bezocht (natuurlijk niks vergeleken met die in Eindhoven;)). Vandaag hopen dat de camper door de APK en onze keuring heen komt, dan kunnen we lekker op pad. We kijken uit naar alle prachtige natuur dat op ons staat te wachten.

Liefs,
Linda en Maarten

Succes met het kopen vind de verhalen erg leuk

Paul en ilse 2016-08-08 06:45:46

Aaaa ik ga voor jullie duimen dattie er doorheen komt!

Jojan 2016-08-08 07:19:41

Duimen maar!! Succes! Dan kunnen jullie pas echt beginnen :-) Maart voel je je inmiddels als wat beter btw? Beterschap!!

Von 2016-08-08 08:18:59

Dit doet mij denken aan mijn camper avontuur in nieuw zeeland hoop alleen dat jullie beter weer hebben dan ik 16 jaar geleden. Geniet! !

Rocco 2016-08-08 18:00:04

Beterschap dan maar! Zoek nog even een technische handleiding voor de Toyota. Altijd handig onderweg.