Taman Negara

Maleisië, Pahang

Lieve allemaal,

Tijd om eens wat meer van Maleisië te zien, en dan kunnen we de jungle natuurlijk niet overslaan. Dus zijn we samen met Kelly en Eric afgereist naar Taman Negara.

Met de auto berg op berg af dwars door de palmbomen plantage. Eric manoeuvreerde zich er als ware coureur doorheen. Eenmaal aangekomen hadden we maar even tijd om bij te komen. Savonds was het al tijd voor onze eerste tour; de nightwalk. Gelukkig hadden we een gids mee want het was pikdonker. Samen met al die beestjes en onweer gedonder op de achtergrond was het best wel spannend. Volgende dag hadden we nog zo'n tour en hebben al met al veelste veel griezelige insecten gezien; sprinkhaan, slangen, schorpioenen, spinnen (heel veel spinnen..), termieten, herten, hagedis, aapjes, vogels en een wandelen tak. Je moest er wel wat voor over hebben en uiteindelijk stegen we maar 344 meter, maar wauw wat is het hier benauwd! We eindigden met een Canopy Tour.

Smiddags vaarde we met het bootje naar een mini waterval, waar we iets meer van verwacht. Maar dat we mochten zwemmen maakte alles goed. Als kleine kinderen hebben de mannen misschien zelfs wel meer dan 20x bommetje gedaan ;)

Savonds nog even zelf op onderzoek uit naar wilde dieren, niks gespot.. SLANG op de weg!! Kelly sprong een meter de lucht in. Haha! Daarna met een verdiend biertje een potje presidenten en hebben we live jungle actie gezien hoe de gekko een gigantische sprinkhaan ving en naar binnen werkte. En oja, we hadden een huisdier vannacht, een gigantische kever die op maarten zijn schouder zat. In volle paniek is hij naar binnen gerend, kever spoorloos..

Meeeeeeerr dan genoeg van de jungle gezien voor nu. We zitten onder de muggenbulten en genoeg gekke insecten gezien. ;) Wel een absolute aanrader voor eenieder die Maleisië overweegt. Op naar de thee plantages!

Tot snel

Liefs,
Maarten en Linda

OMG!! Blij dat ik daar niet bij was met al die enge beestjes (lees: spinnen, slangen en scorpioenen) 😱. Wel ver om dit allemaal te lezen. Heel veel plezier nog lieverd! Ik lees graag jullie verhalen 💋😘

Stevie 2016-07-27 03:09:26

Ons hart ging weer open bij het lezen van de verhalen Zeer herkenbaar deze verhalen hebben dit ook meegemaakt

pauk en ilse Hattink 2016-07-27 07:41:43

He ons hutje in het oerwoud ! Wat leuk dat jullie dit nu ook allemaal meemaken, Gaaf !