Tot ziens in Bangkok

Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Bangkok herinnert ons weer waarom we wilden reizen, avontuur! Het is druk, chaotisch, warm en totaal anders als een westers land zoals Nieuw Zeeland. We hoeven niet meer te rijden naar activiteiten en mooie bezienswaardigheden, want deze vind je zodra je de deur uit stapt! Toch hebben we onze eerste week in Bangkok rustig aan gedaan om te wennen aan dit alles en om wat laatste dingen te regelen. Ons hostel zat redelijk dichtbij het centrum en naast de metro, dus we konden gemakkelijk de stad verkennen. Toch is de leukste en snelste vorm van vervoer met de boot over de Klongs (grachten). Met speedboot vaart varen ze door de smalle kanalen en langs elkaar heen om er bij de juiste halte snel in of uit te klouteren, een activiteit op zich.

Ook als shopper ben je in Bangkok goed op je plek. Giga shoppingmalls en grote markten waar je van alles kan kopen. Leuk als je veel geld heb, maar op wat kleine benodigheden na, bleef het voor ons vooral bij windowshopping.. De eerste culture shock gebeurde in Chinatown. Langs een 3 baansweg worden de eetstalletjes geinstalleerd, en het lekkerst eet je hier nou eenmaal op een plastic stoel op straat. Eenmaal de zijstraat in vonden we een nieuwe wereld aan stalletje, waar geen einde aan leek te komen. Dat alles lekker hutjemutje op elkaar, in een treintje kwam je de menigde door. De grootste markt die we hebben bezocht was de Chatuchak weekend market. Op deze giga markt met vele honderden kleine stalletjes kun je je gerust een dag vermaken. Massages, kleding, tassen, dierenspeeltjes, eten, noem het maar op, alles is te krijgen. Wil je weer wat meer luxe dan pak je de metro terug naar het MKB shopping centre waar je weer 6 verdiepingen met winkels kan afgaan.. (met airco, wat fijn!)

Een andere activiteit is het bezoeken van de vele (400!!) tempels in Bangkok. Omdat we nog wat activiteiten over willen houden voor als de moeders eind april ons in Thailand komen op zoeken, hebben we er maar paar gedaan. De Wat Tramit is een tempel waar een masief gouden boedha van 5 ton staat en de Wat Saket (aka Golden Mountain) biedt met zijn gouden piek een prachtig uitzicht over de stad! Wat een nog beter uitzicht bood was echter de Cloud 47 skybar. Om ons toch even als rijke tourist te wanen zijn we hier een biertje wezen drinken tussen de verlichtte skyscrapers.

En dan hebben we nog het eten! Het is overal aanwezig, op straat of in de shoppingmalls, chinees, thais of indisch, keuze genoeg! Vooral Maarten gaat hier weer even wat vetjes kweken. Onze leukste ervaring was toch wel bij de straattentjes eten, waar je met gebrekkig engelssprekende verkopers uiteindelijk iets voor je neus kreeg geschoteld. Maar alles is lekker!

Voor nu is Thailand even klaar, want we gaan door naar Myanmar! Daar word ons beloofd het echte authentieke azië te ontdekken.

Tot snel.

Liefs,
Linda & Maarten

Zeer herkenbaar hebben de dezelfde ervaren. Jrijg zo weer zin om.ernaar toe te gan Een goede bizarre en leuke stasite Nog veel plezier