Welcome in KL town

Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Daar zijn we dan met ons eerste echte reisverslag. Na een lange vlucht, die voorspoedig ging, aangekomen in Kuala Lumpur! Vermoeid met onze flightbags zijn we richting de bus gestapt, waar we gelijk onze beginnersfout maakte.. Niet ingaan op de eerste de beste schreeuwerige kaartjes verkoper.. Na 20rm te hebben betaald vertrok de bus namelijk voor onze neus, zou 5 minutn duren. Nou mooi niet, we moesten een half uur wachten. Enfin, de bus zelf was plezierig en had zelf wifi aanboord.

Ons hotel zat op de Jalan Petaling street, de chinese market midden in het centrum. Mooi hotel, waar bij binnenkomst Kelly & Eric en wat anderen op ons wachtte met een koud biertje. Perfecte start voor ons avontuur, wat we nog steeds moeilijk kunnen bevatten..

Na wat afhaal eten wat we in ons hotel hebben opgegeten zijn we met Elaine, nichtje van Eric, nog wat gaan drinken. Ook Daniel (neef) voegde zich hier bij ons, waarna we afsloten met de Mamak. Mamak is hier wat voor nederland shoarma is. Een kitscherig stalletje, plastic stoelen en TL-verlichting, maar heerlijke Roti gegeten. Brings back memories voor mij en ook Linda kon het goed waarderen.

Gezien we 1 dag in KL hadden, de volgende dag vroeg op. We zijn begonnen op de Central Market en hebben Medekka square bezocht, het onafhankelijkheidsplein. Vervogens kort langs een Chinese en Hindoestaanse tempel. Rond de middag zijn we met de auto naar Batu Caves gereden.

Batu Caves is een Hindoestaanse tempel. Om bij de hoofdtempel te komen moesten we de 272 trappen beklimmen in de drukkende hitte. Kunnen we ook weer zeggen dat we wat aan onze conditie hebben gedaan.. Hier hebben we onze eerste aapjes gezien die zonder moeite eten uit toeristen hun handen gritsen om het vervolgens voor je neus op te eten.

Het regenseizoen is onder weg, dus rond de middag kwam de regen met bakken uit de hemel vallen. Lekker verkoelend en mooi moment om even op te frissen voor de Helipad. Wat was dat vet!

Het begin is goed, KL is indrukwekkend, warm, markets en heerlijk eten. Nu op naar klang voor de bruiloft.

Tot snel!

Groetjes Linda & Maarten

Ziet er goed uit. Wij zijn daar nog nooit geweest Veel plezier

Paul en Ilse 2016-07-22 07:36:54

Super om te horen dat jullie naar zin hebben. En heel veel herkenbaar.

nanne 2016-07-22 07:39:51

Heel leuk verslag. Top

Martin 2016-07-22 07:42:34

Goed om te lezen dat jullie goeie vlucht hadden en het begin al bevalt 😁😁 1e fotos zien er goed uit en leuk om te lezen! veel plezier 😘😘

Cornelie 2016-07-22 09:27:40

Klinkt weer heerlijk! Geniet er onwijs van en hopelijk tot over een half jaar ;) Groet, Roger

Roger 2016-07-22 09:42:44

Aapjes en tempels, brings back sweet memories of China! Have fun!

Michael 2016-07-22 10:27:42

Blij dat jullie veilig zijn aangekomen en het naar jullie zin hebben. De foto's zijn nu al jaloers-makend 😅. 😘

Stevie 2016-07-22 16:50:03

Leuk om te weten waar je het over hebt Wat is een helipad?

Joke 2016-07-22 17:21:57

Fantastisch begin van jullie reis !! Nog zoveel te beleven !! Leuk om jullie te volgen ! Big granny is watching you 😂😂👍🏼