Het wonderschone Milford Sound

Nieuw-Zeeland, Te Anau

Lieve allemaal

Om te beginnen.. wauw.. we hebben het "8ste wereld wonder" aanschouwt. Milford Sound stond op het programma, een stop die we niet mochten overslaan. We zijn begonnen in het dorp Te Anau, waar we de dag rustig hebben besteed aan een aanvalsplan voor de Milford Sound. Daarna een mooie boswandeling gemaakt. Hier hebben we onze eerste Kea gespot; een hele brutale, maar kennelijk slimme bos papagaai die gek is op ruitenwissers.

Na de overnachting in Te Anau zijn we vroeg op pad gegaan om de (volgens ons) leukste stops af te gaan op de route naar Milford Sound. Het was nog enigsinds spannend of de weg open was, want deze sluit regelmatig door lawines, ijs, en sneeuw. Gelukkig hadden wij perfect weer en hebben we na tal van mooie uitzichten een mooie bergwandeling gemaakt, genaamd de Key Summit Trail. Hier hebben we na een uur klimmen op top van een berg gestaan tot bijna onze knieën in sneeuw. PRACHTIG!! Die avond hebben we besloten bij Milford Sound Lodge te slapen, zodat we op tijd aan onze cruise en kayak tour konden beginnen. Het kan hier aardig toeristisch zijn, dus wij kozen de vroegste/ rustigste tour.

Weer geluk! Het was namelijk een stralende dag op een plek die bekend staat als één van de natste plekken ter wereld. Het geluk hield niet op, want op de boot hebben we ongeveer alle wildlife gespot die er te spotten viel. Een dolfijn die mee zwom, de zeldzaamste pinguin ter wereld en zeeleeuwen. Na menig posterwaardige foto te hebben geschoten zijn we via het onderwater observatorium op de kayak gestapt. Heerlijk rustgevend..

De Milford Sounds is eigenlijk een fjord, ontstaan door gletsjers 20.000 jaar geleden. Al in 1800 werd dit ontdekt als een van de mooiste wandelgebieden. Steile bergen met witte toppen waar na de regen meer dan duizenden watervallen ontstaan geven een betoverend aanblik, zeker als de zon erna over de pieken heen zijn licht laat schijnen.

Na een perfecte dag en een voldaan gevoel zijn we weer in de auto gestapt om de 120km Milford Road terug af te leggen, op naar Queenstown! Linda mag d'r zelf op de schouder kloppen, want met alle steile hellingen hebben we zelfs nog bezine over :P

Tot snel, waar we al onze avonturen van Queenstown en omgeving zullen vertellen!

Liefs,
Linda en Maarten

Mooie wandeling wat prestaties

Paul en ilse 2016-08-17 09:58:25

Wat een geweldig mooie natuur en wat een mooie belevenis. Nog heel veel plezier. Groeten van ons

Arie en Annemarie 2016-08-17 10:49:43

Wow wat prachtig daar!!

Von 2016-08-17 11:04:38

Mooie plaatjes en beschrijvingen! Verzacht het leed van een arme werkslaaf! Die sik onder je kin. Is dat kiwistijl?

Michael 2016-08-20 14:39:35

Wat een prachtige foto's!