Finish in Maleisië

Maleisië, Melaka

Lieve Allemaal,

als een speer trekken we door de highlights van maleisië heen, nu Malakka! Malakka is ooit een Nederlandse kolonie geweest en dit is terug te zien in de binnenstad nabij Jonkersstreet. Het stadshuys is nog steeds in gebruik en is ooit gebouwd door de Nederlanders, wat te zien is aan de grote ramen en brede pilaren aan de voorkant. Ook de kanonnen van toen staan er nog steeds met daarop het VOC logo. Malakka staat dan ook op de werelderfgoed lijst van UNESCO, kunnen we die ook weer afstrepen ;).

We hadden een middag om Malakka te verkennen. Dat kan prima, want alles is te vinden om en nabij Jonkersstreet. Mooie straatjes, schattige huisjes, gezellige sfeer. We hebben het Baba en Nyonya (google maar) huis bezocht, wat een luxe daar. Ging ook veel over de traditionele chineze bruiloften, waar we ons nu goed in konden inleven.

'savonds naar de 41ste verdieping voor een zonsondergang in de skybar. Helaas ook deze keer verdween deze achter de wolken, maar het uitzicht over Malakka was fantastisch.De avond afgesloten met overheerlijke sushi en een biertje aan de waterkant. De volgende ochtend als ontbijt chickenballrice gegeten, het beroemde lokale gerecht van Malakka. Zo slecht hebben we het nog niet ;)

Nu op naar BALI!!

Tot snel.

Liefs,
Maarten en Linda

te gek en succes naar bali

Paul en Ilse 2016-07-29 16:35:13

Wat een snelheid hebben jullie.