On the road again!

Nieuw-Zeeland, Te Aroha

Jaja, daar zijn we weer. Je dacht toch niet dat we jullie vergeten waren.. ;)

Zoals we jullie al weten, hebben wij de afgelopen 2 maanden doorgebracht op de boerderij in de kumara teelt. Stekjes maken, een eentonige bedoeling.. Maar toch kijken we nu terug en is de tijd toch eigenlijk weer voorbij gevlogen!

Dat we onszelf moesten gaan vermaken in het kleine Te kopuru, dat was wel duidelijk. Naast het werk waren we daarom regelmatig op het strand te vinden om eigen vis te vangen en de zonsondergang te bewonderen. Helaas was het met vissen slechts 2 keer raak, maar het plezier werd er niet minder om. Daarnaast hadden we de 'bak-kriebels' te pakken en hebben we onszelf verbaast met overheerlijke chocoladecake, appel-whiskey muffins en onze topper; witte chocolade macademianoten (uit de tuin!)-koekjes!

We hadden het ook een stuk slechter kunnen treffen met onze baas. Zo nam hij ons mee naar een prachtig meer met zijn boot; wakeboarden, donut-racen en barbequen op en langs het water. Of een avondje torpedo vissen met een fantastische zonsondergang en een 4WD op een verlaten strand. Daarnaast hebben we het seizoen knallend afgesloten met nog meer bier en barbeque.

Onze tijd in de Kumara's hebben we goed afgesloten tijdens kerst met een stel andere backpackers. Biertjes, (zelf gemaakte) spelletjes en een barbeque in heerlijk zomers weer. We kunnen met volle overtuiging zeggen dat we Nieuw Zeeland nu echt hebben geleefd en meegemaakt, nog meer dan de eerste 3 reismaanden bij elkaar. 3 maanden waren te kort, 2 maanden in Te Kopuru maakt onze Nieuw Zeelandse ervaring rijker. Ik bedoel; onze collega eggie die ons meer heeft geleerd over zijn Moari-geschiedenis, Hangi eten, stingrays in de branding, meters lange aal in de voorsloot, possums in de achtertuin en leven op het regenwater (geen regen, geen douche), wie heb het!

Nu weer op pad, met een zak kumara's en een relaxt gevoel gaan we onze laatste maand in Nieuw Zeeland in. Voor nu vervolgen we onze weg langs de oostkust en zullen jullie weer wat met meer regelmaat op de hoogte houden van al het moois!

En oja, duim voor ons.. we gaan de auto verkopen!

tot snel.

Liefs,
Maarten en Linda

Bedankt voor het verslag en succes met de verkoop van de auto.

Paul en ilse 2016-12-26 10:12:32

Ik ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ik ben benieuwd als jullie terug komen hoe jullie veranderd zijn. Nu eerst een nieuw jaar vieren. Tot snel

Martin 2016-12-26 10:32:58

De kunst van het genieten van het goede leven volop in praktijk gebracht! Dat blijft je voor altijd bij. Helaas zijn onze plannen voor Nieuw Zeeland uitgesteld tot de vervroegde pensionering over 8 jaar! Kan dus de auto niet overnemen. Maar misschien winnen wij de staatsloterij en postcodeloterij. Je weet maar nooit......... Keep having fun.

Michael en Paula 2016-12-27 10:47:08

Geniet van jullie laatste maandje!! Lekker hoor in het zonnetje met zo'n mooie omgeving en al die prachtige avondturen! Have fun en tot in NL Xxx