Tongariro Crossing

Nieuw-Zeeland, Tongariro National Park

Lieve allemaal,

Hastings behandelden ons goed. We konden niet anders dan ons laten meeslepen in de liefde voor de zon en de wijn. En dit met de perfecte combinatie van live muziek in de tuinen van de wijngaarden. En laat het nou net weekend zijn! Eerst naar de farmers market en smiddags onze eigen aardbeien plukken en honing proeven. De dag hebben we afgesloten bij Te Awanga estate voor de sunday sesh met wijn en meegebrachte hapjes. Genoten! Ook hebben we een prachtige wandeling langs de kustlijn gemaakt naar kidnappers bay, waar we de broedplaats van gannets konden bewonderen. Machtig grote beesten en super schattige fluffy baby gannets.

Maar afgelopen dinsdag klaarde het weer bij de tongariro crossing op en zijn we snel terug gesjeesd naar het Tongariro National Park. Dinsdagochtend ging de wekker al om 5 uur. We wilden vroeg op pad om de horde toeristen voor te zijn. Linda werd bij het beginpunt afgezet zodat maarten de auto alvast bij het eindpunt neer kon zetten. Uiteindelijk vertrokken we stipt 7.00 aan onze 19.4km lange wandeling.

Het begon goed; geleidelijk omhoog door het vulkanische droge landschap. Terwijl het zonnetje voorzichtig doorbrak kwamen we steeds dichter bij Mount Ngauruhoe. Voor dat het echter zover was moesten we de 'devils staircase' beklimmen, deze deed zijn naam goed eer aan. Elke keer als je dacht dat je er bijna was, bleek het voorbij de bocht nog lang niet het geval te zijn. Eenmaal weer op de vlakte met de giga vulkaan aan onze zijde kwamen we steeds dichterbij het hoogtepunt van de track. Echter niet voor nogmaals een stijle klim naar boven. Maar ons hoor je niet klagen, want eenmaal boven werden we rijkelijk beloond. Achter ons pronkte Mt. Ngauruhoe, beneden keken we de diepte van de rode krater in en vóór ons hadden we uitzicht over de 3 waanzinnig mooie blue lakes. De foto's geven een mooie impressie, maar daar live bij zijn; dat pakt niemand ons meer af.

De weg naar de finish bestonden uit de overige 9 lange afdalende kilometers. We mogen van geluk spreken dat we zo'n prachtige blauwe hemel hadden die dag. Deze komt zeker in onze top 3 nieuw zeeland. Nu weer snel richting de zon in mooie art deco Napier:-)

Liefs,
Linda en Maarten

Wauw!! Wat een mooie foto's weer. Het is en blijft een gigantisch avontuur !! Geniet er volop van ! Wij werken gewoon wel door ;p

Anja 2017-01-19 10:25:22

Wat waanzinnig mooi daar gaat mijn hart sneller van kloppen.