Cameron Highlands

Maleisië, Tanah Rata

Lieve allemaal,

In sneltrein vaart gaan we door Maleisië heen. Nu zijn we beland in een wat koeler gedeelte, Cameron Highlands, tussen de thee en fruit (aarbeien) plantages. We zitten op 1500 meter en gevoelstemparatuur is 17 graden! Na een rit van 4 uur door onze ervaren coureur Eric, zijn we aangekomen in een schattig Airbnb appartement op de heuvels, met mooi uitzicht over de plantages. We hebben maar 1 dag dus we droppen gelijk onze spullen en gaan richting een thee pantage om daar van het spectaculaire uitzicht te genieten! Hier onze kennis opgedaan over de geschiedenis en het maken van echte maleisische thee.

Na een kronkelige smalle weg heen en terug met veel getoeter terug naar het appartement om van een veel beloofde zonsondergang te genieten. Helaas.. als we klaar zitten met onze biertjes bij het huisje gaat het regenen... Dan maar op naar het avondeten..

Als avondeten genieten we van een "steamboat" maaltijd, een soort van vleesfondue met allemaal lekkere groenten, vlees en vis. Onze buikje zit weer vol en we gaan terug naar het appartement om bij te komen, te kaarten en weer vroeg naar bed te gaan. Morgen op tijd op om onze volgende en laatste bestemming in Maleisië te bezoeken, Melakka!

Tot snel! Liefs!

Linda & Maarten

Jullie gooien er flink de turbo in! Zo ontzettend leuk om te volgen, geniet ervan daar, dan genieten wij hier mee!

Tina 2016-07-27 15:13:20

leuke verhalen , mooie foto's. zo'n steamboat maaltijd hebben wij ook eens gehad in china grappig het weer te zien veel plezier !! groet marianne en ida