Het laatste stukje Nieuw Zeeland - part 1

Nieuw-Zeeland, Te Awanga

Lieve allemaal,

Jeeej we hebben de auto verkocht, wat een opluchting! Dit is echter niet zonder slag of stoot gegaan.. We hadden het allemaal iets zonniger ingezien en maakten te gehaast beslissingen waardoor we onszelf de tijd niet gunde om de auto voor een goede prijs te verkopen.
Gelukkig vonden we snel een koper (voor een iets lagere vraagprijs) en zijn we als een speer met de nachtbus naar Wellington gereist om daar een huurauto op te halen. Je zal wel denken wat een ingewikkeld gedoe, maar dit alles omdat het nu de juiste tijd is om de auto te verkopen in Auckland, maar wij vliegen weg uit Wellington. Volgen jullie het nog?

Ons geluk kon nog steeds niet op, want vervolgens kwamen we er in Wellington achter dat de prijs van de geboekte huurauto niet in Nieuw Zeelandse dollars, maar in Amerikaanse dollars was aangeboden. Vandaar dat deze zo goedkoop was.. Na veel onderhandelen (dom blondje spelen) hebben we deze toch voor een schappelijke prijs meegekregen en zijn we naar het warenhuis gegaan om alle campingspullen te kopen. Want ja mensen, we stappen over naar nog minder luxe en duiken de tent in!

Ons eerste nachtje in de tent viel vies tegen.. Regen, een te dun slaapmatje en slaapzak! En dat noemen ze zomer hier. De volgende dag hebben we deze direct omgeruild voor normale dekens en een fatsoenlijk luchtbed. Met eindelijk de juiste uitrusting zijn we weer op pad gegaan. We moesten ons even herpakken, maar inmiddels zijn we weer vol goede moed ons laatste stukje Nieuw Zeeland aan het ontdekken. Eigenlijk mogen we niet klagen en uiteindelijk kwam het allemaal weer op zijn pootjes terecht.

Vanuit Wellington zijn we omhoog gereden richting Whanganui, om via daar de oversteek te maken naar het Tongariro National Park. Onderweg zijn we gestopt in Foxton om een echte hollandse molen en winkel te bezoeken. Lekker nogstalisch kijken naar de overprijste vlokken, appelmoes, stroopwafels en drop. Een oerhollands cultuurgoed aan de andere kant van de wereld, dat is toch een fraai visite kaartje ;).

In Whanganui hebben we in het Virginia Park ons kostelijk vermaakt met het voeren van absoluut niet verlegen eendjes en zwanen. Via een detour over de Whanganui river road zijn we doorgereden richting het Tongariro National Park. We zijn weer op budget en zoeken daarom de gratis campings op en gaan weer veel wandelen en relaxen. Stiekem wel een leuke uitdaging en deze route leende zich daar goed voor.

Eenmaal aangekomen in het Tongariro National Park bleek de wereld beroemde Tongariro Crossing niet mogelijk vanwege te slechte weersverwachtingen. Desondanks konden we toch neen mooie bergwandeling doen waarbij Mount Ruapehu ons verraste en zich in vol ornaat liet zien. We besloten hierna door te rijden naar het goede weer en de wijn in Hawkes Bay. Onderweg sliepen we letterlijk in de middle of nowhere waar de rivier dienst deed als onze douche. Fantastich! Na een prachtige route zijn we aangekomen in Hastings en zullen hier in de zon afwachten tot het weer in het Tongariro National Park is terug gekeerd en we als nog de crossing kunnen maken. Niet verkeerd dachten we zo ;)

Liefs en tot snel!

Linda & Maarten

Dit is het echte camperen! Te gek !

Joke 2017-01-12 12:58:50

Goed verhaal blij dat jullie de auto konden verkopen. En nu kamperen zoals wij vroeger deden fijne tijd Paul en ilse

Paul en ilse 2017-01-13 12:04:03

oei. das wel een heel klein tentje haha maar goede beslissing te wachten , beslist de moeite waard. hoop dat het mooie weer snel terug komt.

ida 2017-01-14 19:10:28

Leuk om weer te lezen wat jullie allemaal meemaken. Groeten uit Oudesluis