On the (Brrrrr..) road!

Nieuw-Zeeland, Dunedin

Lieve allemaal,

Het is weer een paar dagen geleden, maar ondertussen zijn wij eigenaar van een campervan (naja meer grote auto) en zijn we onderweg! Eerst nog even wat benodigheden scoren, want er ontbrak nog het een en ander. Belangrijkste; een lekker dik extra deken! Gelukkig voelt Maarten zich weer een stuk beter, dus konden we op pad.

Er was aardig wat tijd verstreken, dus zijn we direct door gereden naar Winchester om daar onze skills als echte camper avonturiers te onhullen. De camping was aangenaam en de eigenaar was heel aardig. Na de zelfgemaakte maal in de keuken en een gevulde kruik, zijn we onder een heldere sterrenhemel gaan tukken (jahaa.. we hebben een dakraam!)

Volgende dag vroeg op! Genoeg te zien, veel te weinig tijd, je kent het wel.. We zijn na het ontbijt snel door gereden naar Geraldine. Daar hebben we werelds grootst gebreide trui gezien. Mochten we er maar één meenemen... Bus jappanners gespot, dus er als een speer weer vandoor.

Oumaru was het volgende dorp dat ons mocht verwelkomen. Stadje verkent waar veel engelse victoriaanse invloeden te zien zijn. Bij het VVV kantoor hebben we ons door een aardige dame laten informeren over de omgeving waar nog veel meer moois te zien was. Op naar de Elephant Rocks! Deze steen formatie, met de besneeuwde bergtoppen aan de horizon waren een waar ansichtkaartplaatje! Na een korte wandeling en een foto sessie zijn we nog verder op deze Senic Route wat plekjes afgegaan voordat we neerstreken in een camping in the middle of nowehere... Geen douche dus! Wel onze eerste campingmaaltje gefixt en deze heel knus met een filmpje op de voorstoelen van de auto opgegeten. Daarna geprobeerd te slapen in de vries kou.. valt ons nog steeds tegen..

Vandaag weer een volle dag! Eerst naar de Moeraki boulders op het Moeraki beach. Mooi om te zien, 2 meter grote ronde ballen die aangespoeld liggen op het strand. Met een koffie-to-go ons verwonderd over dit aanzicht.

Door naar Dunedin, een ware bruisende studenten stad met veel schotse invloeden. Na een korte wandeling door het centrum en een bezoek aan het plaatselijke museum zijn we richting Pilot Beach en Tunnel Beach gereden voor wat mooie uitzichten. Vooral voor die laatste moest je wat over hebben. Een stijle wandeling naar beneden bracht je bij prachtige kliffen, probleem was alleen de weg weer terug :P Met dank aan de zonsondergang kreeg het overweldigende aanzicht een prachtige roze gloed. Wij mochten in ons uppie van dat aanzicht genieten.

Deze dag afgesloten op een top camping aan het strand en warme douche! Morgen zonsopgang kijken en Catlins ondekken!

Tot snel.

Liefs
Linda en Maarten

Wauwww ziet er heel mooi uit!

Jo 2016-08-12 10:12:24

Heeel vet !!!

John 2016-08-12 13:01:18

Woah wat tof! Gelukkig f warm geworden met uitzicht en douche :)

Yara 2016-08-12 23:32:54

Super leuk verslag van jullie reis