Sunny Bali

Indonesië, Bali

Lieve allemaal,

We hebben er inmiddels 6 nachten Bali opzitten. Wij kozen voor het plaatsje Pedang Pedang in Uluwatu, een heus surfers oort. Dachten wij ook wel even een poging te wagen.. De golven waren echter alleen voor de pro's.

Wij hebben vooral het zuidelijkste puntje van Bali bezocht; Uluwatu, waar een relaxed sfeertje hangt. Bali is een prachtig eiland, tempeltjes op elke 100 meter, vele mooie stranden, elke avond zonsondergang en je kan alles perfect met het scootertje af. Wat ons tegenviel waren de vele toeristen, corrupte politie, australiërs en het feit dat je overal je geld voor neer moet leggen. In onze ogen is Bali niet écht een backpackers eiland, maar wel perfect voor een mooie relaxte strandvakantie. Hier onze hoogtepunten van de afgelopen week!

Overal mooie stranden, de één om in te surfen, de ander om in te baden. Het mooiste strand vonden we het onondekte plekje bij Thomas Homestay. Wel met een flinke trap naar beneden (en daarna dus weer omhoog), maar het uitzicht liegt er niet om en het is er lekker rustig. Onze mooiste zonsondergang was die bij Balangan Beach. Locale strandtentjes op palen, eigen Bintang (bier) mee en romantisch samen genieten. Ga je voor de hoogste golven, ga dan naar Dreamland beach, kicken!

Onze minst mooie zonsondergang en daarbij ook gelijk onze (maarten) slechste ervaring was die bij de Pura Luhur Ulu Watu Tempel. Het uitzicht zou er fantastisch zijn, juist met de zonsondergang. Echter was het daar super toeristisch en hebben wij er maar weinig van meegekregen.. Maarten zijn telefoon was namelijk weg. En nee, niet door iemand, verloren of laten vallen.. maar gejat door een brutale aap! (een echte!) Als een malle schoot de aap met telefoon de bosjes in, Maarten zat in zak en as. Echter waren er behulpzame locals die een uur lang voor ons de aap hebben achterna gezeten. Uiteindelijk kwam de telefoon wonder boven wonder weer terrecht, wel zonder hoesje en een behoorlijke hoektand afdruk op de achterkant. Een mooi aandenken, maar apen vinden we niet meer schattig ;).

De leukste activiteit en beste tip die we iedereen aanraden de ooit naar Bali reist; ga rond de lunch naar de Fish Market in Jimbaran. Honderden gekleurde vissersbootjes brengen de vis rechtstreeks uit de zee de markt op. Koop dan je eigen vis en laat deze grillen bij een warung. Wij kozen voor garnalen en kregen deze uiteindelijk voor een prikkie heerlijk gegrillt, op smaak gemaakt met een sausje en rijst erbij. Top ervaring met front seats aan het strand.

Oja, ga niet naar huis zonder die overheerlijk sate die bali aanbied te proberen, dan wel bij lokale warung langs de weg voor die echte ervaring.

Verder zijn we een middag naar Sanur geweest, hier kan je heerlijk langs de boulevard wandelen, perfect voor een rustige familie vakantie. Ook zijn we naar Nusa Dua geweest, een schiereiland en hebben we nabij Sanur op het Turtle Island het turtle rescue center bezocht.

Nu dachten we helemaal uitgerust in het vliegtuig te zitten, blijkt dat je Bali niet te kunnen verlaten zonder een dansje te wagen in Kuta. Het salou voor de Australiers, overal proppers en lallende mensen. Hilarsche avond. Langer moet je er ook niet blijven.

Al met al een enerverende (vakantie) week in Bali. Nu gaat het echte avondtuur beginnen in Nieuw Zeeland!!

Tot snel.

Liefs,
Maarten en Linda

Geweldige foto's !! Mooi avontuur !! Dus de aap kwam eindelijk uit de mouw😂. Goede reis naar Nieuw Zeeland. Heel leuk om jullie verhalen te lezen Gr. Anja

Anja 2016-08-03 21:44:54

Waaw wat vet zeg !!! Leeuk om het te lezen en foto s te bekijken ! Veel plezieer nog ! Groetjes

John 2016-08-03 22:04:10

Te pakken genomen door een aap. Hihi

Martin 2016-08-03 22:20:37

De ervaring hadden wij zes jaar geleden ook Mooi eiland maar alles kost geld. Veel plezierig nieuw Zeeland

Paul en ilse 2016-08-03 23:14:23

Jaaaaaa, wat heerlijk om te lezen! En nu, let's gooooo! Geniet leuke lieverds!!